امید هرندی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا مطرح کرد:

اگر چوکا سقوط نمی‌کرد باید تعجب می‌کردیم | مردم انزلی پشت کادرفنی ملوان بمانند

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران با بیان اینکه هر زمانی چوکا به سمت بومی‌گرایی برود، می‎‌تواند موفق شود، تصریح کرد: در حال حاضر که تیم چوکا سقوط کرد بروید و مشاهده کنید که چند بازیکن این تیم بومی گیلان بودند!؟ و با این وضعیت اگر تیم چوکا سقوط نمی‌کرد باید تعجب می‌کردیم!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امید هرندی، پیشکسوت فوتبال گیلان و مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در خصوص سقوط تیم چوکا تالش به لیگ دسته دوم با اشاره به اینکه از شروع فصل مشخص بود که چوکا در این فصل نتیجه نمی‌گیرد، گفت: این مسیر باید طی می‌شد و متأسفانه تیم خوب چوکا به دسته پایین‌تر سقوط کرد و قلعه عقاب‌ها سقوط کرد.

اگر تیم چوکا سقوط نمی‌کرد باید تعجب می‌کردیم!

وی همچنین ادامه داد: شما بروید ببینید این تیم امسال چند مربی آورد و مربیان آن‌ها چه کسانی بودند!؟ این تیم از مربی‌ای استفاده کرد که از چوکا به تیم نود ارومیه رفت و آن تیم نیز سقوط کرد.

هرندی استفاده از مربیان بدون سابقه یا سابقه نامناسب را یکی از مهم‌ترین علل سقوط تیم چوکا دانست و ادامه داد: چطور ما نمی‌توانیم تیم چوکای تالش را در منطقه بزرگ تالش سروسامان دهیم!؟

این پیشکسوت فوتبال گیلان افزود: زمانی تیم‌ چوکای تالش می‌تواند نتیجه بگیرد که از ظرفیت‌های بومی در تمامی سطوح استفاده کند.

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران با بیان اینکه هر زمانی چوکا به سمت بومی‌گرایی برود، می‎‌تواند موفق شود، تصریح کرد: در حال حاضر که چوکا سقوط کرد بروید و مشاهده کنید که چند بازیکن این تیم بومی گیلان بودند!؟ و با این وضعیت اگر تیم چوکا سقوط نمی‌کرد باید تعجب می‌کردیم!

هرندی با تأکید بر اینکه سقوط چوکای تالش دل همه ما را به درد آورد، گفت: امیدوارم با اصلاح مدیریت در تیم چوکا دوباره شاهد صعود این تیم به لیگ دسته اول باشیم.

با کوتاهی مسئولین قبلی داماش امتیاز این تیم به فرد دیگری داده شد!

سرمربی سابق تیم داماش گیلان در خصوص آخرین وضعیت تیم داماش نیز گفت: متأسفانه در حال حاضر تیمی به نام داماش وجود ندارد فقط تعدادی از بازیکنان و مربیان با تعصب با عشق خود در حال تمرین هستند به امید اینکه شاید دستی از آستین بیرون بیاید و بتوانند یک سهمیه‌ برای داماش خریداری کنند.

هرندی همچنین ادامه داد: با خرید سهمیه مخالفم و به اعتقاده بنده باید یک تیم از زیرگروه با افراد با تعصب و بومی شروع کند و مرحله به مرحله بالا بیاید و قسمتی که کمبود داشتیم از افراد متخصص غیربومی استفاده نماییم.

وی با اشاره به مدت کوتاه حضور خود پیش از شروع فصل در داماش گیلان، گفت: من آمدم در داماش تا با استفاده از عناصر بومی بتوانیم داماشی قدرتمند را راهی مسابقات کنیم که متأسفانه با کوتاهی مسوولین قبلی داماش امتیاز این تیم به حق به فرد دیگری داده شد.

مدیران تیم شهرداری آستارا با دست خودشان تیم را در معرض سقوط قرار دادند

هرندی در بخش دیگری از مصاحبه خود با دیارمیرزا به شرایط تیم شهرداری آستارا اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری آستارا از بدو شروع کار، به درستی پیش رفت و از بازیکنان و مربی بومی استان که سال‌ها در گیلان فعالیت کردند، استفاده کرد حتی برای شوک به باشگاه پس از قطع ارتباط با یک مربی بومی، مربی بومی دیگری جایگزین شد که نتیجه این بومی‌گرایی، قهرمانی نیم فصل این تیم در لیگ دسته اول بود که تعجب همگان را به همراه داشت.

وی افزود: مدیران تیم شهرداری آستارا خودشان با دست خودشان تیم را در معرض سقوط قرار دادند زیرا از مربی بی‌سابقه یا مربیانی که سابقه درستی نداشتند استفاده کردند. همچنین بسیاری از بازیکنان به دلیل عدم تعهدات باشگاه از این تیم جدا شدند و در نهایت نیز این تیم در هفته آخر توانست از سقوط فرار کند البته باید از زحمات زیادی که آقای نادر عزت‌اللهی کشید تا این تیم در لیگ باقی بماند، تشکر کنیم.

از مردم انزلی می‌خواهم که پشت کادرفنی باشگاه ملوان بمانند

این پیشکسوت فوتبال گیلان در خصوص باشگاه ملوان بندرانزلی نیز اظهار کرد: بنده صددرصد پشت کادرفنی ملوان هستم و از مردم انزلی نیز می‌خواهم که پشت این کادر بمانند زیرا بهترین مربیان نسل جدید انزلی در تیم هستند.

وی ادامه داد: مازیار زارع که یکی از متعصب‌ترین افراد به ملوان است به عنوان سرمربی در این تیم کار می‌کند؛ محمد حبیبی یکی از خوشنام‌ترین و یکی از باسابقه‌ترین مربی دروازه‌بان کشور است که در رشت و انزلی محبوب است و پژمان نوری نیز که از زمانی که خودش را شناخت در ملوان بود، به عنوان مدیرعامل باشگاه در حال فعالیت هستند، پس چه چیزی از این بهتر که این افراد با سابقه ملی و با تعصب بومی خود در ملوان حضور دارند.

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران افزود: این افراد تنها یک سال با ملوانی تمرین کردند که بالای ۷۰ درصد بازیکنان آن تغییر کرد و تا زمانی که هماهنگی بین این بازیکنان به وجود نیاید نمی‌توان انتظار زیادی از تیم ملوان داشت.

هرندی همچنین به حضور افراد باسابقه و خوشنام در کنار جوانان کادرفنی ملوان اشاره کرد و گفت: حضور افرادی مانند جواد گروهی، مدیرفنی این تیم که یکی از گوشه چپ فنی ملوان بود، مایه مباهات این تیم است.

پیشکسوت فوتبال گیلان ادامه داد: کادرفنی تیم ملوان همزمان از پیشکسوتان باشگاه مانند نصرت ایراندوست، محمود پیشگاه‌هادیان‌، مسعود باقری و… مشاوره می‌گیرند بنابراین آینده بسیار روشنی دارند و مگر می‌شود مردم انزلی از این ترکیب بومی و متعصب‌تر پیدا کنند!؟

هرندی افزود: باید باشگاه ملوان از حضور بهمن صالح‌نیا استفاده بهینه کند و حضور بهمن صالح‌نیا باید در جای جای باشگاه ملوان حس شود.

وی اظهار داشت: اگر کادرفنی فعلی ملوان تا انتهای سال آینده نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند آنوقت مردم انزلی می‌توانند نسبت به عملکرد آنها معترض باشند.

علت عدم نتیجه‌گیری و افت باشگاه ملوان در سال‌های اخیر خروج این تیم از زیر چتر مدیریتی نیروی دریایی است

هرندی همچنین در خصوص افت ملوان بندرانزلی در سال‌های اخیر به دیارمیرزا گفت: علت عدم نتیجه‌گیری و افت باشگاه ملوان در سال‌های اخیر خروج این تیم از زیر چتر مدیریتی نیروی دریایی است زیرا ملوان خود به خود یک مدیریت نظامی قوی را از دست داد.

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران اظهار کرد: در سال‌های اخیر تیم‌های جدیدی برای گرفتن سرباز بازیکن اضافه شدند که از نظر مالی توانایی خوبی نیز داشتند بنابراین بازیکنی که می‌تواند در تراکتور با وضعیت مالی خوب بازی کند به چه علت باید بیاید و در ملوان بازی کند!؟

اگر روند فعلی ادامه پیدا کند سپیدرود در چاه عمیقی که در آن حضور دارد، بیشتر فرو می‌رود!

وی در بخش دیگری از مصاحبه تفصیلی خود با دیارمیرزا به آخرین وضعیت باشگاه سپیدرود اشاره کرد و گفت: مشکلات باشگاه سپیدرود باید واکاوی شود زیرا اگر روند فعلی ادامه پیدا کند سپیدرود در چاه عمیقی که در آن حضور دارد، بیشتر فرو می‌رود!

هرندی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه گفته می‌شود «تیم سپیدرود همین که امسال در لیگ دسته دوم حفظ شد، خوب است»، اظهار کرد: این تفکر، تفکر اشتباهی است زیرا سپیدرود اسمش به تنهایی می‌تواند در لیگ دو باقی بماند و اینکه تیم در لیگ دسته دوم حفظ شود دستاوردی محسوب نمی‌شود.

این پیشکسوت باشگاه سپیدرود رشت با اشاره به اینکه تمامی تیم‌های گیلانی و مازندرانی از نظر مالی مشکل دارند، گفت: تیمی که پول ندارد چرا باید با بازیکنانی قرارداد ببندد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه آنها است!؟

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران تأکید کرد باید بازیکنانی به سپیدرود بیایند که با عشق برای این تیم بازی کنند؛ چرا باید از بازیکنانی استفاده شود که سن و سال زیادی دارند و امسال یکی یکی در حال خداحافظی از فوتبال هستند!؟ آیا نمی‌توان چنین فرصتی را به بازیکنان جوان و بومی این استان داد که دستمزد اندکی نیز می‌گیرند!؟

وی گفت: پاس رشت با یک کادرفنی خوب و بومی و با بازیکنان جوان که سرباز هستند توانستند بازی‌های بسیار خوبی کنند پس چرا از ظرفیت جوانان و افراد بومی در تیم‌هایی مانند سپیدرود استفاده نمی‌شود؟

هرندی با تأکید بر اینکه پول در استان ما نمی‌آیند و هیچکس نمی‌تواند در این اوضاع تیمداری کند، گفت: هر مسافرت برای تیم حدود ۶۰ میلیون هزینه برمی‌دارد، چه کسی حاضر است در گیلان بیاید و این هزینه را برای تیم‌های فوتبال گیلانی انجام دهد؟ چرا هیچ نهادی نمی‌آید و تیم‌های گیلانی را اداره نمی‌کند!؟ سایپا، فولاد، سپاهان، پیکان و… چطور می‌توانند از بودجه کشور استفاده کنند؟

این پیشکسوت فوتبال گیلان با تأکید بر اینکه پیشکسوت‌های سپیدرود در این باشگاه محق هستند، گفت: پیشکسوت‌های باشگاه بدون هیچ چشم‌داشتی حاضرند به باشگاه سپیدرود کمکن کنند بنابراین باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی استفاده از آدم‌های متعصب و بومی‌گرایی را راه حل نجات باشگاه سپیدرود عنوان کرد و ادامه داد: بروید و ببینید با چه کسانی و با چه قیمت‌هایی با افراد غیربومی قرار بسته می‌شود و همین افراد چند سال دیگر از تیم شکایت می‌کنند و بدهی‌ای بر بدهی‌های باشگاه می‌افزایند.

هرندی همچنین ادامه داد: چه کسی سپیدرود را در دسته دوم با بدهی ۲۰ میلیاردی می‌خرد در صورتی که با ۵ میلیارد می‌تواند تیم دسته دومی خریداری نماید؟

استفاده از مربی‌های بومی به عنوان استعدادیاب

مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران گفت: نسخه من برای تیم‌های گیلانی فقط استفاده از مربی‌های بومی به عنوان استعدادیاب است و با یک قرارداد حداقل سه ساله می‌شود از ظرفیت این بازیکنان استفاده کرد.

هرندی در گفتگو با دیارمیرزا افزود: خواهش می‌کنم یک ذره‌بین بردارید و وضعیت تیم‌های گیلانی را مشاهده کنید، مربی‌ای که در چوکا حضور داشت امسال ۴ بار تیم عوض کرده است و به مانند مارکوپولو عمل کرد! یا مربی دیگری پس از چوکا سرمربی نود ارومیه شد سبب سقوط این تیم نیز شد، پس چرا با اینگونه مربیان قرارداد امضا می‌شود!؟

پیشکسوت فوتبال گیلان در خصوص آخرین و ضعیت خود نیز گفت: پس از اینکه به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران معرفی شدم این تیم به مسابقات تاجیکستان اعزام شد و نتایج بسیار قابل قبولی در آنجا کسب کردیم.

وی ادامه داد: در این تیم بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند همچنین خانم آزمون به سرمربی رشتی تیم ملی که اولین مربی بانوان لژیونر کشور نیز هستند با کمک‌های خوبی مانند خانم نجاتی و سرپرست متعصب این تیم یعنی خانم نصیری به خوبی دارند کار می‌کنند و این نتایج خوب حاصل کار این عزیزان است که بنده نیز در کنار آنها هستم.

هرندی افزود: پس از کسب نتایج عالی در تورنمنت تاجیکستان مسوولیت فنی تیم بانوان زیر ۲۳ ایران نیز به همین کادر تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران داده شد و قرار است در آینده نه چندان دور با این تیم زیر ۲۳ سال نیز به مسابقات اعزام شویم که امیدواریم نتایج خوبی کسب کنیم.

پیشکسوت فوتبال گیلان در پایان خواستار پیگیری وضعیت تیم‌های گیلانی در طول فصل شد و اظهار کرد: از رسانه‌ها که همیشه همراه ورزش بودند تقاضا دارم در طول فصل عملکرد باشگاه‌ها موشکافانه بررسی نمایند تا باشگاه عملکرد بهتری از خود بروز دهند و شاهد اتفاقات تلخی مانند سقوط چوکا به دسته پایین‌تر نباشیم.

Share