آیت الله فلاحتی در اجتماع مدافعان حریم عفاف:

اگر انسان ها بخواهند از امنیت برخوردار باشند باید حجاب را بپذیرند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بر مطالبه گری آحاد جامعه نسبت به عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: رسانه ها، حوزویان، مبلغان دین و دانشگاهیان باید مطالبه گر حقوق زن از دنیای بشر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در اجتماع بزرگ بانوان گیلانی که با عنوان “مدافعان حریم عفاف” در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار کرد: عفاف و حجاب سنگر بانوان گیلانی است و امیدواریم اینگونه اجتماع ها الگویی برای دیگر استان ها باشد.
وی، عفاف و حجاب را دارای ریشه قرآنی عنوان کرد و افزود: شیطان همیشه در مقام ترویج فحشا و منکر است و این از اصول شیطان محسوب می شود که اهل ایمان و اخلاق و همچنین انسان های غیر مسلمانان را به آن ترغیب می کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل ایمان نیز در تیررس همیشگی شیطان هستند، تصریح کرد: شیطان دشمن آشکار انسان است و اگر لطف خدا نباشد هیچکس از شیطان خلاصی ندارد.
آیت الله فلاحتی، شیطان را دشمن آشکار انسان ذکر کرد و گفت: هر کسی از شیطان پیروی می کند بداند جهنم و آتش الهی در انتظار او است.
وی با اشاره به اینکه شیطان می خواهد پوشش را از انسان بگیرد و او را به سوی عریان شدن ببرد، بیان کرد: کسانی که دنبال فحشا و منکرند خداوند عذاب دنیا و آخرت را برای آنها در پیش گرفته است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم مبنی براینکه “زن گوهری است که حجاب او را در صدف قرار می دهد” اشاره کرد و یادآور شد: عفاف و حجاب یک نعمت الهی است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه افزایش تجاوز به زنان و جهش گسترده تولدهای نامشروع در غرب از آثار مخرب فقدان عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: ویرانی نظام خانواده در زندگی امروز بشر از آثار فقدان حجاب و عفاف است.
وی بر تشریح فلسفه عفاف و حجاب برای زنان تاکید کرد و افزود: اگر انسان ها بخواهند از امنیت برخوردار باشند باید حجاب را بپذیرند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه اگر حجاب برای زن امروز به طور منطقی تبیین شود روزگار ما متفاوت و متحول می شود، اظهار کرد: خدای متعال فلسفه حجاب را امنیت اجتماعی و کرامت زن بیان کرده است.
آیت الله فلاحتی، حجاب را نزدیک ترین راه شناخت عفت و پاکدامنی زنان دانست و بیان کرد: پاکدامنی مسیری برای کرامت زنان است.
وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی در سایه رعایت حجاب محقق می شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ چادر حجاب برتر و نشانه ملی ما است بنابراین اگر به دنبال برترین ها هستید، چادر برترین است.
امام جمعه رشت، چادر را نشانه ملی برای آحاد جامعه ایرانی در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت: حجاب وسیله ای برای امنیت جامعه و عزت و افتخار ملی است.
آیت الله فلاحتی بر مطالبه گری آحاد جامعه نسبت به عفاف و حجاب تاکید کرد و یادآور شد: رسانه ها، حوزویان، مبلغان دین و دانشگاهیان باید مطالبه گر حقوق زن از دنیای بشر باشند.
وی با تاکید بر نشان دادن زیبایی های عفاف و حجاب به جامعه، اظهار کرد: توصیه ما به نمایندگان مجلس، روسای جمهور، شورای نگهبان و دولت در هر زمان آن است که رسانه ها از احکام اسلام و مصالح کشور خارج نشوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، آزادی به شکل غربی را از نظر اسلام و عقل محکوم و حرام دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از آزادی به سبک غربی در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان واجب است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه به وجود زنان با حجاب و با عفاف افتخار می کنیم، تصریح کرد: حجاب مایه شرافت و عزت برای زنان و غیرت برای مردان ما است.

Share