حضور مهندس سعید رحمت، کارافرین برتر گیلان در شبکه باران؛

ایجاد اولین دیتاسنتر اختصاصی در شمال کشور توسط شرکت ارتباطات نت میهن

به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات مهندس سعید رحمت به عنوان کارافرین برتر در برنامه شبانه رادوار شبکه باران حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارآفرینان آنهایی هستند که با اهرم نمودن توانایی های یک گروه و با تکیه بر منابع انسانی و تخصصی، تحت اندیشه ای پویا و گسترده، دست به کارهای بزرگ چون خلق یک جامعه شغلی می زنند.

سعید رحمت مدیرعامل شرکت ارتباطات نت میهن ( میهن وب هاست)، کارآفرین برتر استان گیلان به مناسبت روز فناوری اطلاعات با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) اظهار کرد: وظیفه نهاد های سرویس دهنده در سطح اینترنت بسیار مهم و حساس است و با توجه به امر خطیر ذخیره، پردازش و انتشار اطلاعات توسط این نهاد ها، لذا نیاز است تا تمهیدات لازم برای حفظ امنیت و سلامت داده ها اندیشیده شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی تیم فنی میهن وب هاست، اولین دیتاسنتر اختصاصی در شمال کشور و در نظر گرفتن تمام جوانب امنیتی لازم، بنا نهاده شد که امروزه بتوان به واسطه آن جز برترین ها در سطح کشور بود.

این جوان موفق ۳۲ ساله در ادامه صحبت های خود بیان داشت: علاقه و پشتکار از یک سو و شکست های فراوانی که به دلایل مختلف از جمله نبود امکانات فنی لازم و فقدان دانش علمی در سایر سرویس دهنده ها برای وی به وجود آمد، از ۱۵ سالگی او را به سمت و سویی سوق داد که جرقه ایجاد یک سرویس دهنده امن با سرعت بالا و البته دانش فنی کافی در ذهن وی زده شود.

رحمت با بیان اینکه در زمینه ارائه هاست و سرور، فعالیتهایش را از دهه دوم زندگی خویش با تهیه سرویس های نمایندگی هاست آغاز کرده، افزود: اما چندی نگذشت که تحریم های سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته علیه ایران، دامان فعالیت های ما را گرفت. آن زمان چاره ای جز انتقال مشتریان و اطلاعاتشان به سرویس دهنده دیگر وجود نداشت. با این حال مشتریان به دلیل خدمات خوب دریافتی و صداقت در عملکرد، مجدد به سمت او بازگشته و جوانه حرکتی نو را در دل وی آبیاری نمودند تا با تکیه بر آنها باز برخیزد و با وجود همه مشکلات مالی، به تلاش ادامه دهد.

در ادامه او با روایت داستان موفقیت خود اظهار داشت: اگر چه ایران تحریم شد، اگر چه حملات تحت شبکه علیه ایران زیاد بود و اگر چه دانش و منابع علمی افراد آگاه در آن برهه ناچیز بود تا به وی کمک نماید، اما به واسطه تلاش های شبانه روزی توانست راهکار فائق آمدن بر تمام آنها اعم از استفاده از پروتکل های امن دیوار آتش، نحوه بکارگیری تجهیزات مدرن در داخل دیتاسنتر اختصاصی و آگاهی لازم به واسطه تجربیات گذشته را به دست آورد تا گامی موثر در راستا رسیدن به قله های خود اتکایی و خود اکتفایی بردارد.
گفتنی است، مهندس رحمت در خلال صحبت های خود بارها و بارها از حمایت های معنوی خانواده یاد کرده و دلیل این جایگاه موفق را پشتیبانی همیشگی عزیزانی چون پدر، مادر و همسر دانستند.

Share