رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

گیلان تولید کننده ۳۵ درصد برنج مصرفی کشور است

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در برنامه «در مسیر توسعه» شبکه باران اظهار داشت: استان گیلان تولید کننده ۳۵ درصد برنج مصرفی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در برنامه «در مسیر توسعه» شبکه باران محصول برنج گیلان را در دنیا به دلیل کیفیت بالا شناخته شده عنوان کرد و افزود: استان گیلان بیش از ۳۵ درصد برنج مصرفی کشور را تولید میکند.

وی سطح اراضی قابل کشت تعریف شده در سالیان گذشته را حدود ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری بیان نمود وادامه داد: به دلیل حمایت های مسئولین استان و نمایندگان جهت تنظیم قیمت برنج، موجب شده تا زمین های کشاورزی نکاشت، کشت و حدود  ۱۰۰۰ هکتار به سطح زیر کشت استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت ۹۶ درصدی اراضی شالیزاری تاکنون، اذعان داشت: با برنامه های خوبی که در سال جاری برای تامین نهاده ها داشتیم و بارندگی های خوب و به موقع، پیش بینی می شود تولید امسال ۱۰۰ هزار تن شلتوک بیشتر از سال گذشته باشد.

وی  از عوامل بالا رفتن تولید سال جاری را افزایش سطح زیر کشت دانست و اظهار کرد: از دیگر عوامل مهم، افزایش استفاده از ارقام پرمحصول و کشت در حدود بیش از ۲۱ هزار هکتار از شالیزارها، شرایط مناسب آب و هوا و ورود دانش به مزرعه و تامین بذر مناسب است

Share