مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبرداد:

۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی‌ جدید در روستای خرشک

​مرادی با بیان اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکونی‌های جدید در روستای خرشک رودبار در نظر گرفته شده است گفت: ۲۲ میلیون تومان نیز در قالب بسته حمایتی و بلاعوض به اهالی این روستا پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «امیر مرادی» با بیان اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکونی‌های جدید در روستای خرشک رودبار در نظر گرفته شده است به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ۱۵ میلیون تومان ودیعه بلاعوض و هفت میلیون تومان بسته معیشتی در مجموع به ارزش ۲۲ میلیون تومان به مردم خرشک پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که چرا برای اهالی حادثه‌دیده روستای خرشک رودبار تنها ۱۵ میلیون تومان جهت ترک کردن روستا در نظر گرفته شده است عنوان کرد: همه ما موظفیم آنچه که قانون تکلیف کرده و بر اساس اعتبارات مصوب شده هیئت وزیران نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام کنیم.

مرادی رانش زمین در روستای خرشک رودبار که به موجب آن تمام اهالی آن بی‌خانمان شده و کل دارایی خود را از دست دادند، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ما به عنوان مدیریت بحران استان گیلان تکالیفی داریم که بر اساس همان تکالیف موظفیم بند به بند قوانین را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید حل مشکلات مردم روستای خرشک رودبار در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: دستگاه قضایی پرونده تخلف و تخطی پیمانکار معدن خرشک رودبار را در دست بررسی دارد از طرفی وظیفه قانونی بنده در مدیریت بحران استانداری این است که با همکاری فرماندار ستاد مدیریت بحران را تشکیل و جلسات و مصوباتی داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه به موجب این جلسات و همکاری استاندار همه دستگاه‌ها برای کمک‌رسانی به مردم روستای خرشک رودبار بسیج شدند ابراز داشت: از همان دقیقه نخست بروز حادثه تلخ رانش زمین به داد مردم روستای خرشک رودبار رسیدیم و برای جلوگیری از اتفاقات بدتر مردم را از محل خارج کردیم.

مرادی از رفع انسداد و باز کردن راه برای دسترسی مردم با اعزام ماشین‌آلات سنگین سخن گفت و اضافه کرد: مردم روستای خرشک از اتفاقی که در سال‌های گذشته در بحث همین برداشت معدن اتفاق افتاده عصبانی بودند که این موضوع باید توسط دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود اما ما در مدیریت بحران سعی کردیم کمک حال مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان موقت مردم روستای خرشک رودبار پیشنهاد توزیع کانکس به اهالی یا استقرار در خانه‌های هلال داده شده است اذعان کرد: مردم روستای خرشک هیچ کدام از این دو پیشنهاد را به دلایلی نپذیرفتند و رفتند منزل بستگان خود مستقر شدند.

مرادی با بیان اینکه با تمهیداتی که تاکنون اندیشیده شده حدود ۷۰ درصد روستاهای استان گیلان با پرداخت مبلغ ۳۰ هزار تومان بیمه حوادث شده‌اند افزود: با این کار مردم روستا می‌توانند در مقابل حوادث و بحران‌ها از خود و اموال خود مراقبت کنند.

وی تحت پوشش کمیته امداد بودن ۱۱ نفر در روستای خرشک روبار را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه نهاد کمیته امداد این افراد را بیمه حوادث کرده است یادآور شد: به تمام روستاها، شوراهای اسلامی، فرمانداران و بخشداران استان گیلان اعلام کردیم که برای بیمه کردن روستائیان همکاری کنند و این نهادها انصافا هم پای کار آمدند.

Share