مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان مطرح کرد:

نیازمند تخصیص ردیف ویژه مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰هستیم

مرادی لزوم تخصیص اعتبارات جهت جبران خسارت‌های وارده به گیلان در سال‌های ۹۷.۹۸ و ۹۹ را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیازمند تخصیص یک ردیف مختص مدیریت بحران در بودجه سال ۱۴۰۰هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «امیر مرادی» با بیان اینکه مدیریت بحران به یک ردیف اعتباری ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ نیازمند است اظهار داشت: پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی برای تخصیص اعتبارات جهت جبران خسارت‌های وارده به گیلان در سال‌های ۹۷.۹۸ و ۹۹ انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان رایزنی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اتفاق نمایندگان گیلان در مجلس برای تخصیص اعتبارات خسارت‌های وارده به استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوعات پیرامون مدیریت بحران امیدواریم اعتبارات این بخش به نحو مطلوبی تنظیم و تخصیص داده شود.

مرادی پیگیری برای تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت‌های سیل غرب گیلان را از جمله اقدامات در دستور کار مدیریت بحران استانداری خواند و ابراز داشت: بدون شک با استقرار و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی مانند سامانه هشدار وقوع سیل می‌توان جلوی بروز بسیاری از حوادث را گرفت و یا شدت آن را کم کرد.

وی بسترسازی برای ایجاد سامانه‌هایی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر سیلاب، رانش، لغزش زمین و حریق عرصه‌های طبیعی را از جمله نیازمندی‌های استان گیلان دانست و یادآور شد: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان برای استقرار سامانه‌های هشدار دهنده آمادگی دارد و این موضوع یکی از اولویت‌های استان محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان‌عدم توجه برخی دستگاه‌های اجرایی به قانون مدیریت بحران را از دیگر عوامل وقوع سیل و خسارت‌های آن دانست و در همین زمینه بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در مواقع بحران باید با وظایف خود آشنا باشند و بدانند که کجا وظیفه ورود دارند و از دولت اعتبار بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه‌ای مانند سامانه هشدار سیل و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف در سریع‌ترین زمان با اطلاع‌رسانی به مردم و مسئولان می‌توان از بروزحوادث احتمالی جلوگیری کرد خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها یکی از مؤلفه‌های اساسی برای پیشگیری از وقوع سیل است و باید جدی‌تر مدنظر قرار گیرد.

Share