مدیرکل ارتباطات گیلان بیان کرد:

۲۱۰ روستا در گیلان فاقد هر نوع اینترنتی هستند | ۱۶۸ روستا تا پایان شهریور در اولویت قرار گرفتند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، ۲۱۰ روستا در استان را فاقد هر نوع اینترنتی عنوان کرد و گفت: امکان ارائه اینترنت پرسرعت به تمام روستاهای گیلان طی یک سال وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، فرزاد توکلی شامگاه جمعه در برنامه در مسیر توسعه با بیان اینکه سه اپراتور تعهد ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها را ندارند، اظهار کرد: بزرگترین معضل و تفاوت گیلان با استان‌های فلت، این است که نمی‌توان با استفاده از یک دکل به چند نقطه سرویس دهی کرد لذا توسعه ارتباطات به راحتی میسر نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به محدودیت بودجه دولت و هزینه بالای تجهیزات وارداتی، بیان کرد: امکان ارائه اینترنت پرسرعت به تمام روستاهای گیلان طی یک سال وجود ندارد.

توکلی با بیان اینکه ۲۱۰ روستا در گیلان فاقد هر نوع اینترنتی است، تصریح کرد: طی شش ماه گذشته، تجهیزات اینترنت در ۴۲ روستا نصب شد و برنامه ریزی برای مابقی روستاها نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه نیاز است در شرایط کرونایی اینترنت در روستاها به طور کامل توسعه یابد، افزود: ۱۶۸ روستا تا پایان شهریور در اولویت قرار گرفتند و سایر روستاها در اولویت بعدی پوشش اینترنت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بیان کرد: اگر نیاز استفاده اینترنت استان بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد باز هم پهنای باند موجود آن را پوشش می‌دهد.

Share