بهروزی فر بیان کرد:

کمبود برگ تعرفه انتخابات شوراها در برخی شهرها و روستاهای گیلان

رئیس هیات عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گیلان گفت: در سطح استان کمبود برگ تعرفه رای در انتخابات شوراها در برخی شهرها و روستاها گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، خلیل بهروزی‌فر در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اطلاع‌رسانی استان اظهار کرد: مشکلاتی در سطح استان گزارش شده مبنی بر اینکه برگ تعرفه رای در انتخابات شوراها در برخی شهرها و روستاها کم آمده با اینکه مقام معظم رهبری اخیرا بر این موضوع تاکید کردند تا کمبود برگ تعرفه رای نداشته باشیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گیلان افزود: هیچکدام از عوامل شعبه اجازه ندارند از مراجعه کننده بپرسند به کدام انتخابات رای می‌دهند و باید به مراجعه کننده هر دو تعرفه رای داده شود، اگر از عوامل اجرایی شعبه کسی بپرسد این تخلف انتخاباتی است.

وی ادامه داد: ناظرین ما وظیفه نظارتی خود را در شعب اخذ رای نظیر کنترل ترتیب توالی برای اخذ رای و نظارت بر عملکرد و رفتارهای اعضای جرایی در شعبه اخذ رای را برعهده دارند.

بهروزی‌فر بیان کرد: ناظرین حاضر در شعب اجازه ندارند له یا علیه نامزدی در صندوق اظهار نظر کنند، ناظر پس از اتمام رای گیری برای بازگشایی صندوق باید اجازه بدهد.

رئیس هیات عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گیلان خاطرنشان کرد: اگه تخلفاتی محرز شد، صورتجلسه نهایی توسط ناظر امضا نمی‌شود و اگر ناظر امضا نکند در غیر اینصورت آرای صندوق تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینج جز چند مورد جزئی تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده، گفت: اگر به هر دلیلی در حین فرآیند رای گیری سیستمی، ارتباط قطع شد، شعبه موظف است صندوق ذخیره را دستی قبول کند و یکی از ضعف‌ها در برخی شعب‌عدم استفاده از صندوق ذخیره بود که این خلاف است.

این نماینده شهرستان‌های شفت و فومن در خصوص فوت یکی از اعضای شورای شهر در روستاهای شفت بیان کرد: مرحوم آقای اکبر موسی زاده از اعضای شورای سابق طی درگیری که عده‌ای با دهیار داشتند، حین میانجیگری و وساطت درگذشته است که گزارش جامع متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Share