رئیس کل دادگستری گیلان و دادستان تأکید کردند:

وحدت بین مردم آستارا و اردبیل باید حفظ شود | قوه قضاییه در بحث امنیت مردم با احدی تعارف ندارد

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در نشست هماهنگی شورای تأمین آستارا در دادگستری این شهرستان گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود همواره از وحدت گفته‌اند و وحدت بین مردم آستارا و اردبیل باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری گیلان در نشست هماهنگی شورای تأمین آستارا در دادگستری این شهرستان، با بیان اینکه رهبران برهم‌زننده امنیت فضای مجازی و دعوت مردم به تجمع مقابل اماکن دولتی از مرزهای خارج کشور مدیریت می‌شوند، گفت: دستگاه قضایی با همکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای عده‌ای از اخلال‌گران فضای مجازی قرار بازداشت صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به دستگیری اراذل این شهرستان افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود همواره از وحدت گفته‌اند و وحدت بین مردم آستارا و اردبیل باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه افرادی در فضای مجازی به ویژه پیام رسان‌های خارجی مترصد این هستند که با یک اختلاف کوچک، مردم را علیه یکدیگر تحریک کنند، گفت: با افرادی که در فضای مجازی مردم را تحریک به تجمع مقابل فرمانداری و دیگر اماکن دولتی می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان افزود: در کنار برخورد قضایی دستگاه قضا، نهادهای متولی ازجمله سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید محتوای فرهنگی و انتشار آن در فضای مجازی می‌توانند مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل را دعوت به آرامش کنند.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه با یک بی‌تدبیری و غفلت، سفره رنگینی برای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی پهن می‌شود، گفت: این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که در آستانه انتخابات عده‌ای می‌خواهند اتحاد بین دو شهرستان را برهم زده تا مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان هم در این نشست با بیان اینکه هیچ اختلافی بین مردم آستارا و اردبیل وجود ندارد، گفت: پس از وصول خبر مبنی بر درگیری در شهرستان آستارا، دستگاه قضایی گیلان در خصوص این موضوع حساس شده و مسئولان شهرستانی فوری در صحنه ماجرا حاضر شدند.

وی نقطه شروع درگیری‌ها را مشاجره لفظی بین دو راننده اردبیلی ساکن شهرستان آستارا دانست و تصریح کرد: با موج سواری برخی از معاندان و گردانندگان فضای مجازی در خارج از کشور و یک مشاجره لفظی و ساده بین دو نفر، احساسات مردم آستارا و اردبیل جریحه‌دار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با بیان اینکه مردم ۲ شهرستان تحت تأثیر موج‌سواری‌های اخلال گران فضای مجازی قرار نگیرند، گفت: برخی از معاندان ساکن کشورهای خارجی با هدف تحریک احساسات مردم فهیم شهرستان اردبیل، فیلم‌هایی را تهیه و آن را به اسم مردم با فرهنگ شهرستان آستارا در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

فلاح میری با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل در میهمان‌نوازی معروف هستند و بین مردم ۲ شهرستان هیچ اختلافی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از دیرباز به لحاظ مباحث گردشگری، خانوادگی و تجاری، روابط دیرینه و مسالمت‌آمیزی بین مردم این ۲ شهرستان برقرار است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه افرادی که با موج‌سواری و انتشار فیلم و کامنت در فضای مجازی احساسات مردم بافرهنگ و فهیم شهرستان‌های اردبیل و آستارا را جریحه‌دار کرده‌اند شناسایی و عده‌ای نیز دستگیر شده‌اند، گفت: قوه قضاییه در بحث امنیت مردم با احدی تعارف ندارد.

Share