رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

اراضی تصرف شده فراوانی در گیلان وجود دارد که توسط هیچ سازمان و نهادی گزارش نشده اند

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: اراضی تصرف شده فراوانی وجود دارند که توسط هیچ سازمان و نهادی گزارش نشده اند و روسای دادگستری ها و دادستان های استان موظفند تا با پیگیری و شناسایی این مناطق به تخلفات صورت گرفته رسیدگی نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گردهمایی فصلی روسا و دادستان های واحدهای قضایی استان با حضور اعضای شورای قضایی و به ریاست حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام خلیلی در این همایش با تاکید بر ایجاد یک فهم مشترک در مدیریت تشکیلات قضایی استان، توسعه و تحول در امور قضایی را در گرو همسویی و یکسان سازی نگرش در مجموعه قضایی استان عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری گیلان، با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری و لزوم رسیدگی دقیق به پرونده های مهم قضایی اذعان داشت: با اتخاذ تدابیر و ایجاد ساز وکارهای جدید که به زودی در دستگاه قضایی استان اجرایی می شود، از ورود تعداد زیادی از پرونده ها جلوگیری خواهد شد.

وی کوتاهی برخی ادارات استان در انجام وظایف ذاتی شان را زمینه ساز تشکیل پرونده های متعدد قضایی دانست و اظهار داشت: دستگاه قضایی با جدیت تمام بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته و در صورت وجود تخلف و تضییع حقوق عامه با مدیران متخلف برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد قضایی در پایان سخنان خود با تاکید بر حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: اراضی تصرف شده فراوانی وجود دارند که توسط هیچ سازمان و نهادی گزارش نشده اند و روسای دادگستری ها و دادستان های استان موظفند تا با پیگیری و شناسایی این مناطق به تخلفات صورت گرفته رسیدگی نمایند.

گفتنی است در این همایش که به منظور ایجاد هماهنگی و رویه واحد در امور قضایی استان با دعوت از روسای سازمان های تابعه قوه قضائیه در گیلان برگزار شد، حاضرین حول مسائل و موضوعات مهم قضایی استان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای لازم پرداختند.

Share