کاظم نیکومنش نودهی در گفتگو با دیارمیرزا؛

نباید به نیروهای بومی گیلان بی‌توجه باشیم | شورای ششم متمایز خواهد بود و مردم تغییرات را لمس می‌کنند

کاندیدای شورای شهر رشت با بیان اینکه مدیریت شهری حلقه مفقوده مشکلات است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با خرد جمعی کاری کنیم که مردم تغییرات را لمس کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کاظم نیکومنش نودهی، کاندیدای ششمین دوره شورای شهر رشت با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با بیان اینکه قاطعانه می‌گویم تلاش می‌کنم شورای ششم با ادوار گذشته متمایز باشد، تاکید کرد: ۳۰ سال است که در شهر رشت فعالیت دارم و خوشحالم که در خدمت مردم شهر رشت، شهر باران هستم. در سال‌های فعالیت‌های اقتصادی خود نشان دادم که فردی شفاف، صادق و عملگرا هستم.

وی با اشاره به اینکه قول می‌دهم که چهره شهر را تغییر دهیم، اظهار کرد: شهر رشت تنها بر روی کاغذ کلانشهر است و ما سعی خواهیم کرد شهر رشت را به صورت واقعی تبدیل به کلانشهر کنیم.

کاندیدای شورای شهر رشت با بیان اینکه مدیریت شهری حلقه مفقوده مشکلات است و تلاش می‌کنیم تا با خرد جمعی کاری کنیم که مردم تغییرات را لمس کنند، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌هایی که سال‌هاست خاک می‌خورد را روی میز خواهیم آورد و روحیه پیگیری من برای همه شناخته شده است.

نیکومنش نودهی همچنین ادامه داد: قصد بنده برای حضور در شورای شهر، کسب قدرت و ثروت نیست و هرگز منافع شخصی خود را بر منافع جمع ارجح نمی‌دانم و این را عملی می‌کنم تا مردم درک کنند که می‌تواند تغییرات ایجاد کرد و چهره خسته شهر را تغییر داد.

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر رشت با بیان اینکه جناح‌بازی‌ها و سیاسی‌بازی‌ها در شورای شهر، عامل تضعیف شورای شهر بوده است، تصریح کرد: به شخصه به هیچ وجه تفکرات سیاسی خود را وارد شورا نخواهم کرد و از تمام اعضای شورای ششم درخواست می‌کنم که سلایق سیاسی خود را وارد شورا نکنند تا با خرد جمعی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

نیکومنش نودهی همچنین ادامه داد: ورود افکارهای سیاسی و بیرونی به داخل شورای شهر، سم بزرگی است که طی دوره‌های اخیر به جایگاه شورا آسیب وارد کرده است. ورود افکار سیاسی سبب کاهش عملکرد شورا شده و چالش‌هایی را ایجاد کرده که امروز شاهد آن هستیم. به ضرس قاطع عرض می‌کنم که به هیچ وجه سلیقه و افکار سیاسی‌ام را وارد شورا نمی‌کنم و در صورت اعتماد مردم رشت از هر فرد و گروهی که بخواهد نظر کارشناسی خود را اعلام کند، استقبال می‌کنیم.

نیکومنش نودهی به مشکلات فراوان شهر رشت اشاره کرد و در رابطه با نحوه انتخاب شهردار به عنوان اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین وظیفه شورا است، اظهار داشت: قانون اساسی، دین، خدا و پیامبر(ص) ما یکی است و اعتقاد داریم همه ما ایرانی هستیم بنابراین نباید قومی رفتار کنیم. اما وقتی گفته می‌شود که افکارهای بیرونی در بحث مدیریت شهری دخالت دارد اینجاست که چرا باید فردی را از اصفهان برای نوشتن طرح تفصیلی رشت بیاوریم که هیچ شناختی هم از بحث بافت فرسوده و تاریخی شهر رشت ندارد!؟

وی افزود: شهر اصفهان برای پروژه‌های خود از استاد معماری دانشکده فنی گیلان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران استفاده می‌کند در صورتی که از همین استاد در شهر رشت استفاده نمی‌شود. چرا باید به نیروهای بومی خود بی‌توجه باشیم و از اساتید و نخبگان گیلانی استفاده نکنیم؟!

نیکومنش همچنین مدیریت شهری را حلقه گمشده شهر رشت دانست و تصریح کرد: ما باید به عنوان اولویت اول ثبات مدیریت شهری را به رشت بازگردانیم و این احساس را که جایگاه شهردار رشت بی‌ثابت است از بین ببریم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ما می‌توانیم با تبدیل رشت به کلانشهر می‌توانیم از بودجه ملی استفاده نماییم، اظهار کرد: رشت تنها بر روی کاغذ کلانشهر است در صورتی که مردم فهیم شهر رشت به بنده اعتماد کردند، به جد به دنبال تبدیل رشت به کلانشهر خواهم بود و مردم تمایز را با بها دادن به نیروهای بومی، علمی و دانشگاهی لمس خواهند کرد.

نیکومنش نودهی اظهار کرد: شهر رشت ظرفیت بسیار خوبی در راستای گردشگری دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شهر رشت تنها جهت عبور‌ومرور استفاده نشود و مسافران باید حداقل ۷۲ ساعت در شهر ماندگار شوند تا برای شهر درآمدزایی شود نه اینکه صرفا استهلاکی برای شهر ایجاد کنند.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر رشت در پایان از مردم شهر رشت درخواست کرد که در ۲۸ خرداد به صحنه بیایند و با حضور پرشور خود در انتخابات، سرنوشت خود را تعیین کنند و افرادی که دارای صلاحیت هستند را انتخاب کنند تا در آینده پشیمان نشوند.

Share