محمد دوستار در جمع خبرنگاران؛

مشارکت در انتخابات به ۶۰ درصد می رسد | رئیسی در هر جا حضور داشته منشاء تحول بوده است

دوستار گفت: آیت الله رئیسی نشان داده که در جاهای مختلفی که حضور داشت، منشا تحول مسائل بوده و مشکلات موجود را با تفکر انقلابی و مدیریت جهادی حل کرده اند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز نشست خبری محمد دوستار رئیس شورای هماهنگی ستاد آیت الله رییسی در گیلان با حضور اصحاب رسانه در مهدیه رشت برگزار شد.

دوستار در رابطه با مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: ما انتخابات بسیار مهم، حساس و در عین حال پیچیده ای را در ۲۸ خرداد ماه برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات برای همه کشور ها بخاطر اینکه یک بازخوردی از عملکرد دولت بوده حائز اهمیت است، افزود: این بازخورد شکل های مختلفی دارد به شکل بازخورد قانونی مثل تبعیت از قوانین مقررات، بازخورد سیاسی مثل گردهمایی های ملی مذهبی و در اوج آن مشارکت های سیاسی است که همان انتخابات است.

دوستار یادآور شد: هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد، نشانه کارآمدی نظام سیاسی و دولت بوده است.

وی در ادامه تاکید داشت: اگر عملکرد ها خوب نبوده یک بازنگری باید صورت گیرد. در یک نظام سیاسی به مانند نظام مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران، عملکرد قوه مجریه در ایجاد مقبولیت نظام سیاسی بسیار اهمیت دارد، زیرا مردم توانایی تفکیک نظام سیاسی با دولت را نخواهند داشت.

رئیس ستاد آیت الله رئیسی در گیلان گفت: دولت ها می آیند و میروند. با توجه به شرایط زمانی اکثر انتخابات در کشور ما حساس بوده است و اما امروز، کرونا، جنگ رسانه ای توسط دشمنان قسم خورده نظام پیچیدگی انتخابات را تشدید کرده است.

دوستار در ادامه در رابطه با تلاش برخی برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات گفت: برخی از سلبریتی ها و خارج نشینان با شعار #نه_به_رای، مردم را تحریک به رای ندادن می‌کنند که این زمینه سازی ها را شبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی باید برای دشمنان از بین ببرند.

وی در خصوص لزوم تحول در سیستم دولت اظهار کرد: با توجه به درخواست اقشار مختلف در استان های مختلف از آیت الله رئیسی، وی تصمیم به حضور در انتخابات برای بهبود و تحول شرایط حال حاضر گرفتند.

رئیسی در هر جا حضور داشته منشاء تحول بوده است

دوستار گفت: آیت الله رئیسی نشان داده که در جاهای مختلفی که حضور داشت، منشا تحول مسائل بوده و مشکلات موجود را با تفکر انقلابی و مدیریت جهادی حل کرده اند. رئیسی مرد تحول است و عملکرد آن نشان داده که توانایی انجام این کار را خواهد داشت.

دوستار در ادامه گفت: اگر ستادی در این روزها دیده میشود که فعال است، برای این بوده که مردم خودجوش در اقشار مختلف برای انتخاب فرد اصلح، احساس انجام وظیفه داشته اند.

دوستار در رابطه با استراتژی آیت الله رئیسی و تیم وی در رابطه با انتخابات گفت: استراتژی ما در امر انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب آیت الله رئیسی بعنوان ریاست جمهوری ایران است.
وی در ادامه تاکید کرد: در فعالیت های سیاسی اخلاق فراموش نشود. ما مجاز نیستیم هر کاری را در ستاد ها انجام دهیم. کسی که به جایگاه ریاست جمهوری میخواهد برسد در وهله اول حرف هرکسی را نباید گوش دهد و در وهله دوم اطلاعات جمع آوری شده خور را باید جامع تر کند. کلام من با آن عزیزی است که گفت آیت الله رییسی ۶ کلاس سواد بیشتر ندارد.

مشکلات گیلان احصا شده است

دوستار در خصوص پاسخ به پرسش خبرنگار دیارمیرزا در خصوص اعلام برنامه های آیت الله رئیسی در رابطه با مشکلات مردم گیلان گفت: تیم حرفه ای و قدرتمند آیت الله لیست و آمار دقیقی از مشکلات اعم از مشکلات اقتصادی، کشاورزی، پسماند و… در اختیار گذاشته اند و قطعا برنامه هایی برای حل این معضلات تبیین خواهد شد اما برای اطلاع رسانی بیشتر تا ۲۷ خرداد ماه از شبکه باران آیت الله رئیسی با مردم فهیم گیلان صحبت خواهند کرد.

مشارکت در انتخابات به ۶۰ درصد می رسد

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در ادامه این نشست گفت: اولین گروهی که درخواست حضور آیت الله رئیسی در انتخابات را داشتند، دانشگاهیان بودند زیرا نگاه آیت الله نگاه علمی است و برای پیش برد برنامه ها خواستار حضور نخبگان و افراد علمی جامعه هستند تا اگر این اتفاق بیافتد و آیت الله رئیسی فرد منتخب و اصلح مردم باشد، این اجماع صورت گیرد.

دوستار ادامه داد: آیت الله چون از جنس مردم است و اعلام کرده است که من ستاد ندارم تمامی ستادها مردمی است.

وی در ادامه در خصوص حضور جوانان در جامعه گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ ما استفاده از جوانان است و با آمدن آیت الله رئیسی عرصه، عرصه حضور جوانان است.

دوستار مطرح کرد: برای همه اقشار جامعه کمیته تعریف کرده ایم اما در دو عرصه مهم و کاربردی، شورا تعریف کرده ایم که شامل شورای جوانان و بانوان است که زیر کمیته های متعددی خواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص شعار آیت الله رئیسی مبنی “هر خانه یک ستاد” گفت: هر خانه یک ستاد به این معنا نیست که هر خانه ای را ستاد کنیم بلکه هدف ما ایجاد تفکر انتخاباتی در خانواده های ایرانی اسلامی است.

دوستار در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه به آمار مشارکت گفت: بنظر من مشارکت در انتخابات نزدیک به ۶۰ درصد و اقبال عمومی تا حدی برای آیت الله رئیسی است.

رئیس ستاد آیت الله رئیسی در گیلان در پایان گفت: دست خالی نمیشود در مناقشات بین الملل عمل کرد، باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و تاکید ما بر استفاده از منابع داخلی است. اگر در حوزه اقتصادی تحریم هستیم قطعا در حوزه هسته ای و موشک سازی بیشتر تحریم هستیم اما با تکیه بر جوانان توانستیم این حوزه ها دور بزنیم. آیت الله با کسی برای منافع مردم تعارف ندارد چون از مردم، برای مردم و با مردم است.

Share