رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد:

سهم ۵ درصدی آستارا از حمل و نقل دریایی شمال | عدم محدودیت در بهره برداری از منطقه ویژه آستارا

راستاد با بیان اینکه بالغ بر پنج درصد از تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور به بندر آستارا اختصاص دارد، ادامه داد: با توسعه روبناها و تجهیزات که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و لایروبی در کانال دسترسی این بندر که در حال انجام است، امیدواریم حداکثر ظرفیت ممکن را در این بندر داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد راستاد، در جریان سفر به شهرستان مرزی و بندری آستارا، در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بندر آستارا توانسته است طی سالیان اخیر سهم قابل توجهی را از جابجایی کالا در دریای خزر به خود اختصاص بدهد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه بالغ بر پنج درصد از تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور به بندر آستارا اختصاص دارد، ادامه داد: با توسعه روبناها و تجهیزات که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و لایروبی در کانال دسترسی این بندر که در حال انجام است، امیدواریم حداکثر ظرفیت ممکن را در این بندر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با تحقق این هدف، می‌توان گفت که بندر آستارا می‌تواند سهم و نقش مهمتری را در حمل و نقل دریایی شمال کشور ایفا کند.

راستاد در بخش دیگر سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این شهرستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر است.

وی با بیان اینکه از مزایای این منطقه، کمک به بازرگانی و فرآیند ورود و خروج کالا می‌باشد، تصریح کرد: تمام تشریفات قانونی تبدیل این بندر به منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است و در حال حاضر از لحاظ بهره گیری از مزایای آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه عمده بنادر تجاری کشور، منطقه ویژه اقتصادی هستند، توضیح داد: بر اساس قانون، این مناطق جزء قلمرو گمرکی محسوب نمی‌شوند و امکان واردات کالا به آن‌ها بدون محدودیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: به میزان ارزش افزوده‌ای که روی کالا ایجاد می‌شود می‌توان واردات قطعی و همچنین صادرات انجام داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و هیأت همراه در جریان این سفر، از بخش‌های مختلف محوطه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، یدک کش درفش کاوه و لایروب یاسین بازدید کرد.

Share