دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در گفتگو با دیارمیرزا:

خسارت‌ها باید از کشتی کره‌ای دریافت شود | تا امروز اقدام صحیحی از کره انجام نشد

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه محیط زیست دریای خسارت‌هایی به آب‌های کشور وارد شده و این خسارت‌ها باید از کشتی کره‌ای دریافت شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود پل‌مه در حاشیه سفر یک روزه خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده کره‌ای بیان کرد: این شناور با ملیت کشور کره جنوبی از بنادر کشور عربستان عازم امارات متحده عربی بود و در طول مسیر به دلیل‌عدم توجه به کنوانسیون‌های زیست محیطی بین المللی آبهای سرزمینی بین المللی ما را آلوده کرد.

پل‌مه تصریح کرد: این موضوع خسارت زیست محیطی زیادی را برای آب‌های سرزمینی کشورمان به وجود آورده و سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان مجری بین المللی سازمان IMO وظیفه پیگیری این قضیه را دارند و تا رفع خسارت کامل اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این مسئله هیچ ارتباطی به مناسبت‌های سیاسی کشورمان ندارد، افزود: این صرفاً یک موضوع اقتصادی و زیست محیطی است و تمام اشخاصی که در حوزه دریا فعالیت می‌کنند، باید کنوانسیونهای مرتبط را رعایت کنند.

پله‌مه افزود: تا به امروز هیچ اقدام صحیحی از سوی مسئولین مالک کشتی کره‌ای اتفاق نیفتاده و در چنین مواردی با انجام اقدامات قضایی در جهت احقاق حقوق مستلزم و تامین خسارت‌هایی که به محیط زیست دریایی کشورمان وارد شده، مسیر قانونی این مسئله انجام می‌گیرد.

Share