عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد:

ساعات شروع و اتمام رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری از ۷ صبح تا ۱۲ شب است

عضو حقوقدان و معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان گفت: آنچه که برای روز رأی‌گیری پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب رأی‌گیری انجام شود، چرا که طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی‌گیری در یک روز انجام می‌شود البته اگر در پایان وقت قانونی افرادی در صف بودند، رأی آن‌ها أخذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به همت دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران پیش از ظهر امروز (جمعه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۰) «گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰» با حضور دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران و تعدادی از مسئولان ارشد استانی از جمله دادستان استان تهران، رئیس دادگستری استان تهران، رئیس سازمان اطلاعات تهران، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله استان تهران، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه استان تهران، فرمانداران شهرستان‌های استان تهران، رئیس امور مساجد استان تهران، مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش استان تهران و رؤسای هیأت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل ارم برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر صادقی‌مقدم با بیان اینکه انقلاب آسان به دست نیامده است، گفت: ملت بزرگ ایران هزینه‌هایی پرداخته است که این هزینه‌ها کم نیست؛ تداوم این انقلاب نیاز به مقاومت، ایثار، فداکاری و بصیرت دارد که با حضور پرشکوه مردم در انتخابات جمعه آینده، برگ زرین دیگری بر این نهضت اسلامی، جاویدان خواهد شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه نهایت همکاری و همراهی را با دوستان در وزارت کشور و سایر معاونین و مقامات استان‌ها، استانداری‌ها و فرمانداران داشته‌ایم، افزود: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و به حمدالله نتایج خوبی در راه است و از خداوند متعال می‌خواهیم دل‌های مردم را به حرکت درآورد تا با حضور خود در انتخابات برای حفظ و بقای نظام اسلامی نقش‌آفرینی کرده و دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی را مثل همیشه مأیوس کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ثبت احوال و همه مقامات استانی و آموزش و پرورش همکاری مناسبی برای برگزاری انتخابات داشتیم، گفت: البته در شبکه اجرا و نظارت اشکالاتی وجود دارد که برای رفع این اشکالات باید طرح‌های نو و جدیدی در مجلس شورای اسلامی طراحی شده و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: اصرار مجلس این بود که در نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، شورای نگهبان به کمک آن‌ها بیاید، اما با توجه به بضاعت و امکاناتی که این شورا دارد، نمی‌تواند در این زمینه کمکی کند. امیدواریم با طرح‌هایی که در دست است، بتوانیم در آینده در این زمینه‌ها هم کمک کنیم.

دکتر صادقی‌مقدم با تأکید بر صحت و سلامت انتخابات طبق وظیفه دینی و خواست مردم گفت: در انتخابات شورا‌های شهر به ویژه شهر تهران که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، باید اراده مردم را با صحت و امانت منتقل کنیم و توجه داشته باشیم که آخرت خود را برای دیگران هزینه نکنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص ساعت برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: از ساعت ۷ صبح آماده رأی‌گیری هستیم تا اشخاص پشت در‌های حوزه‌های انتخاباتی نمانند که موجب ضد تبلیغ نشود.

وی درباره ساعت شروع و اتمام رأی‌گیری در روز انتخابات تصریح کرد: آنچه که برای روز رأی‌گیری پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب رأی‌گیری انجام شود، چرا که بر اساس ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی‌گیری در یک روز انجام می‌شود.

دکتر صادقی‌مقدم اضافه کرد: البته اگر در پایان وقت قانونی (۱۲ شب) افرادی در صف حضور داشتند، با دعوت آن‌ها به داخل شعب، رأی آن‌ها أخذ خواهد شد که با همکاران وزارت کشور در این زمینه هماهنگی صورت گرفته است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است، اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند.

دکتر صادقی‌مقدم با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی در میان افراد، گروه‌ها و جریان‌هاست، گفت: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های ما نفوذ کنند و به ما آسیب برسانند.

گفتنی است در این همایش آقای احمد نادری رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، آقای انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و آقای قاسم محمد طهرانی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران نیز به سخنرانی پرداخته و برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات در جمعه هفته آینده (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) به ارائه نقطه‌نظرات و راهکار‌ها پرداختند.

Share