مونسان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

رکوردشکنی برگشت اشیای تاریخی به ایران | خسارت ۲۵ هزار میلیارد تومانی کرونا به گردشگری

مونسان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی به کشور را ثبت کرده است، افزود: ۲۷۰۰ قلم شی تاریخی بسیار با ارزش در این دولت به کشور بازگشته است در شرایطی که ما در تحریم حداکثری آمریکا بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اصغر مونسان در حاشیه حضور در شهرستان لنگرود در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با میزان ورود گردشگران خارجی به ایران گفت: در سال ۹۸ و قبل از آغاز شیوع کرونا، ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شدند که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بوده است که رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروزه گردشگری کشور صرفا متکی به گردشگری فرهنگی و تاریخی نیست و محصولات گردشگری متنوع داریم، افزود: گردشگری دریایی، گردشگری کشاورزی، طبیعت گردی و گردشگری معدن به چرخه گردشگری کشور اضافه شده و اکوتوریسم از ابتکارات دولت تدبیر و امید است که به شدت مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

مونسان با بیان اینکه در حوزه زیرساختها به خوبی عمل شده و تمام ضعف ها جبران شده است، افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۱۹ هزار تخت اقامتی را در سراسر کشور داشتیم که این رقم به ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها در حوزه ورود گردشگران خارجی نقش آفرین نیست، متذکر شد: دستگاه های زیادی در این زمینه مسئول هستند و اولین موضوع آرامش در کشور و برقراری روابط خارجی است.

مونسان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی به کشور را ثبت کرده است، افزود: ۲۷۰۰ قلم شی تاریخی بسیار با ارزش در این دولت به کشور بازگشته است در شرایطی که ما در تحریم حداکثری آمریکا بودیم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت به فعالان گردشگری وارد کرده است، یادآور شد: با کمک دولت در شرایط سخت بودجه ای سال جاری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم از همه توان کشور در حوزه های گردشگری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم کشور با ظرفیت های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی است و باید خیلی در گیلان کار کنیم.

رحیم حیدری فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه بندر گردشگری چمخاله ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر دارد، افزود: با حضور آقای وزیر تصمیمات جدی در جهت ارتقا پیشرفت احداث این بندر از ۵۲ درصد به بالا گرفته می شود.

Share