مدیرکل میراث فرهنگی گیلان

باید فضای کاربری شهر را به گردشگری تاریخی سوق دهیم/اعتبار برای آزادسازی پل خشتی لنگرود/جشنواره بهار نارنج در لنگرود متناسب با شان مردم شرق گیلان برگزار شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با ایجاد فرصت ها باید فضای کاربری شهر را به بحث گردشگری تاریخی سوق دهیم و این موضوع موجب بازآفرینی نقاط پایلوت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با ایجاد فرصت ها باید فضای کاربری شهر را به بحث گردشگری تاریخی سوق دهیم و این موضوع موجب بازآفرینی نقاط پایلوت خواهد شد.

aLIZADE_5864رضا علیزاده در کارگروه گردشگری لنگرود که با محوریت جشنواره بهار نارنج در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه،جامعه را نیازمند نشاط اجتماعی دانست و اظهار کرد:این نشاط در قالب جشنواره های مختلف به جامعه منتقل می شود.

وی با تاکید بر لزوم احیای آداب و رسوم در جشنواره ها اضافه کرد: همه ساله جشنواره های متعددی با هدف ایجاد فضای همکاری چند وجهی بین دستگاه ها، اشاعه نشاط اجتماعی و نیز احیای میراث معنوی در سراسر استان برگزار می شود.

علیزاده از برگزاری چهارمین دوره جشنواره بهار نارنج در لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره باید متناسب با شأن مردم شرق گیلان به ویژه شهرستان لنگرود برگزار شود.

علیزاده با اشاره به برپایی غرفه های صنایع دستی، هدایت تورهای گردشگری و اطلاع رسانی در خصوص جشنواره، افزود: باید در جهت آگاهی بخشی فرهنگی به تمامی لایه های اجتماعی تلاش نماییم و تطابق اجراییات با موضوعات را از یاد نبریم.

۶۰۷۹۴این مسئول در خصوص آزادسازی پل خشتی لنگرود اضافه کرد: اعتبار برای آزادسازی پل خشتی لنگرود با تمرکز بهتر و کار کارشناسی دقیق باید انجام شود و این تیم در کنار شهرداری و واحد حقوقی بحث آزادسازی پل خشتی را انجام می دهد تا با سرعت بیشتری این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: با ایجاد فرصت سازی های نظیر این موضوع باید فضای کاربری شهر را به بحث گردشگری تاریخی سوق دهیم و این موضوع، موجب بازآفرینی نقاط پایلوت شهرستان لنگرود است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود مناطق گردشگری همانند لیلاکوه، پرشکوه، چمخاله در لنگرود، افزود: بافت مرکزی  لنگرود ظرفیت تبدیل شدن به گردشگری تاریخی و فرهنگی را دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد:۳۰۵ میلیون تومان اعتبار برای طرح دریا در چاف و چمخاله نیز درنظر گرفته شده است.

 سید رضا جوادپور فرماندار لنگرود در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای آداب و سنت های مردم  ارزش قائل است و برای این سنت ها که با هدف ایجاد شور و نشاط و تفریحات سالم برای عموم مردم است نه تنها مخالفتی ندارد بلکه تشویق هم می کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بهار نارنج برای دومین سال متوالی در شهرستان لنگرود برگزار می شود، افزود: توجه به نعمت های الهی، شکرگزاری و ایجاد شور و نشاط  از مهمترین اهداف جشنواره بهار نارنج است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه برنامه های مختلف در جشنواره باید در چارچوب حفظ شعائر اسلامی باشد، تاکیدکرد: همه مدیران شهرستانی باید برای برگزاری جشنواره بهار نارنج نهایت تلاش خود را انجام دهند تا نظم و انضباط برقرار و  در خصوص مسائل امنیتی، ترافیکی، اورژانس و خدمات اولیه و غیره نیز پیش بینی های لازم انجام شود.

جوادپور با تاکید بر اینکه جشنواره بهار نارنج با هویت شهرستان در ارتباط است، اضافه کرد: نیروی انتظامی، پوشش ترافیکی و انتظامی در روز جشنواره را به عهده دارد و باید تمام تلاش در جهت ایجاد شور و نشاط، رفاه، آرامش برای مردم باشد.

فرماندار لنگرود، حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در کارگروه گردشگری را نشانه اهمیت این سازمان برای برگزاری جشنواره ها دانست.

tel final1

Share