رئیس ستاد انتخابات گیلان؛

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای | استفاده از صندوق سیار برای بیماران کرونایی

رئیس ستاد انتخابات گیلان، دغدغه اصلی نظام را تضمین سلامت مردم در شرایط کرونایی دانست و یادآور شد: ستاد ملی کرونا و وزارت کشور دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات کاندیداها و روز انتخابات را تدوین کرده و فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای رعایت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم نژاد  با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرشور خودشان در انتخابات ۲۸ خرداد حماسه ای جدید را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خلق خواهند کرد، گفت: نظام اسلامی پشتوانه مردمی دارد و هم جمهوریت و هم اسلامیت آن با حضور مردم تحقق یافته است.

وی با اشاره به آغاز فرایند رای گیری از ساعت هفت صبح فردا در کلیه شعب اخذ رای استان، افزود: انتخابات تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد؛ البته با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب اخذ رای، مهلت رای گیری تا دو ساعت قابل تمدید است، اما از مردم می خواهیم در ساعات آغازین رای گیری به شعبه ها مراجعه کنند و رای دادن را به ساعات پایانی روز موکول نکنند. با دستور وزیر کشور و شورای نگهبان نیز مهلت اخذ رای قابل تمدید مجدد است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، ۵۳ شهر را آماده برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر دانست و یادآور شد: به دنبال بررسی های هیئت های نظارت و اجرایی و انصراف برخی از کاندیداها، در مجموع ۱۳۹۸ نفر در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر حضور دارند که ۱۶۴ نفر زن و ۱۲۳۴ نفر مرد هستند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر شامل ۹۰۹ زن و ۱۲ هزار و ۳۲۲ مرد داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستا هستند، اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان آستانه اشرفیه نیز ۱۶ نفر داوطلب تنها کرسی انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی هستند.

وی با اشاره به رقابت کاندیداهای شوراهای اسلامی برای ۲۸۱ کرسی شهری و بالغ بر ۶۰۰۰ کرسی روستایی، گفت: استان گیلان ۳۰۹۴ شعبه اخذ رای اعم از انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد که از این تعداد ۲۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، از حضور شعب سیار اخذ رای در پادگان ها و بیمارستان ها و فرمانداری ها و… خبر داد و خاطرنشان کرد: افرادی که به واسطه کهولت سن و بیماری کرونا توانایی آمدن پای صندوق های رای را ندارند، جهت ارسال شعب سیار به فرمانداری ها اصلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان گیلان هستند، عنوان کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر رشت به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد تا روشی برای پیشگیری از شیوع کرونا باشد؛ همچنین اثر انگشت را برای شهروندان حذف کردیم تا به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کند لذا افراد پس از احراز هویت باید کد کاندیداهای مورد نظر خود را در دستگاه ویژه انتخابات الکترونیکی وارد کنند.

قاسم نژاد، از تحویل تعرفه ها و اقلام مورد نیاز شعب اخذ رای به فرمانداران خبر داد و اظهار کرد: استان گیلان دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۶ نفر جمعیت دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند؛ همچنین ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی داریم لذا متولدین ۲۸ خرداد سال ۱۳۸۲ و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان، دغدغه اصلی نظام را تضمین سلامت مردم در شرایط کرونایی دانست و یادآور شد: ستاد ملی کرونا و وزارت کشور دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات کاندیداها و روز انتخابات را تدوین کرده و فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای رعایت می شود. در این راستا اثر انگشت را حذف کردیم و شعب اخذ رای ضد عفونی شده است.

وی از مردم خواست با نصب نرم افزار «انتخابات ایران» نزدیک ترین و کم ازدحام ترین شعب اخذ رای را پیدا کنند و گفت: همراه داشتن شناسنامه برای رای دادن الزامی است و افراد کارت ملی خود را به همراه داشته باشند؛ البته فرایند احراز هویت از طریق کد ملی نیز انجام می شود و افراد در صورت عدم برخورداری از کارت ملی، کد ملی خود را ارائه دهند.

Share