در سومین روز نام‌نویسی در انتخابات صورت گرفت؛

ثبت‌نام ۴۲ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گیلان

۴۲ نفر طی روز جاری (جمعه) و در سومین روز، برای شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان گیلان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس ستاد انتخابات گیلان اظهار داشت: ۴۲ نفر در سومین روز از نام‌نویسی داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گیلان ثبت نام کرده اند.

محمود قاسم‌نژاد ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان امروز، ۱۱ نفر بصورت حضوری و ۳۱ نفر از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت بوده اند.

وی بیان داشت: در مجموع و طی سه روزی که از ثبت نام داوطلبان می‌گذرد؛ ۱۶۷ نفر شامل ۱۵۱ نفر مرد و ۱۶ نفر زن، داوطلب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در گیلان هستند.

به گفته قاسم‌نژاد ؛ در مجموع ۶۸ نفر در استان بصورت حضوری و ۹۹ نفر هم بصورت غیرحضوری نام‌نویسی کرده اند.

طبق اعلام ستاد انتخابات گیلان؛ امکان ثبت نام از طریق نسخه موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این دوره فراهم شده و در صورت‌عدم توفیق داوطلبان برای ثبت نام الکترونیکی، مراجعه حضوری به فرمانداری ها امکان‌پذیر است.

ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی و نسخه ویندوز، نیازمند دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس «entekhabat.moi.ir» و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ است.

ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت نیز منوط به دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ است لذا ثبت نام باید با شماره تلفنی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

در روش ثبت نام الکترونیکی؛ برای احراز هویت داوطلب، شماره کارت بانکی فعال متعلق به شخص داوطلب مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل شناسنامه و کارت ملی و عکس ۴*۳، مدرک تحصیلی داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید فوق دیپلم و بالاتر و داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید لیسانس و بالاتر باشد.

فرایند رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در فرمانداری ها به محض ثبت نام، آغاز می‌شود و هیات های اجرایی مبادرت به بررسی صلاحیت داوطلبان می کنند.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی است و طبق مواد ۵۱ و ۵۲ آیین نامه اجرایی انتخابات، هیات های نظارت بر انتخابات استان از ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ لغایت دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعا به مدت ۴۴ روز فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند، مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری اعلام خواهد شد و امکان اعتراض احتمالی وجود دارد.

گیلان در دوره پنجم شورای شهر، ۵۳ شهر داشت که در این دوره، شهر پیربازار اضافه شده است.

۲۸۱ نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان گیلان عضویت دارند.

لازم به یادآوری است که ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) انجام می‌شود.

Share