مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان خبر داد؛

جلوگیری از ورود ۶۳۵۰ متر مکعب فاضلاب به تالاب انزلی|تبدیل فاضلاب به آب قابل استفاده

حسینی با اشاره به اینکه فرآیند تصفیه خانه به صورت لجن فعال به روش هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر است تصریح کرد: BOD ورودی به تصفیه خانه ۲۳۳ گرم بر متر مکعب و BOD خروجی به تصفیه‌خانه استاندارد تخلیه به آبهای سطحی و کشاورزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ابتدای مراسم احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا ضمن خیرمقدم به میهمانان، به تشریح پروژه پرداخت و با بیان اینکه، این پروژه از چند نظر حائز اهمیت است، افزود: جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی مهم‌ترین مزیت اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه تالاب انزلی در سطح بین المللی جایگاه خاصی دارد و اجرای این پروژه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به این تالاب، اتفاق خوبی است، افزود: در مدول اول این پروژه ۶ هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه روز فاضلاب تصفیه خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در مدول نهایی این ظرفیت به بیش از ۱۲ هزار متر مکعب خواهد رسید، گفت: جمعیت تحت پوشش در مجموع فاز اول و دوم اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ هزار نفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این طرح طی دو سال و نیم اجرا و به بهره برداری خواهد رسید و مبلغ اولیه قرارداد آن ۱۰۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی با بیان اینکه این پروژه به صورت EPC ساخته می‌شود، ادامه داد: در مجموع دو پروژه احداث تصفیه خانه دیگر نیز در حال حاضر در آستارا و انزلی در حال اجرا است که با بهره برداری از آن‌ها گام مؤثری در حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

Share