علیرضا زاکانی در گفتگو با مردم گیلان:

تمرکز زدایی نخستین اقدام دولت | تعهد می‌کنیم اصلاحات را ابتدا با اصلاح دولت شروع کنیم

زاکانی نخستین اقدام دولت خود را تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: بنا داریم با اختیار دادن به شهرستان‌ها، آن‌ها را کانون تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها کنیم و اصل ۴۸ قانون نیز بر این موضوع تاکید دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا زاکانی یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با مردم گیلان که از شبکه باران پخش شد، برنامه‌های خود را برای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد.

وی نخستین اقدام دولت خود را تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: بنا داریم با اختیار دادن به شهرستان‌ها، آن‌ها را کانون تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها کنیم و اصل ۴۸ قانون نیز بر این موضوع تاکید دارد.

این نامزد ریاست جمهوری با مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: برنامه‌هایی داریم تا در توسعه کشور تحول ایجاد کنیم و این تحول با همیاری مردم و مسوولان مسیر خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه بزرگترین رسالت جامعه ما تحقق شعارهای انقلاب (استقلال، آزادی و عدالت) و پیشرفت ایران اسلامی است گفت: باید بکوشیم با استفاده از تجربیات ۴۲ سال گذشته شرایط نوینی را ایجاد کرده و قله‌های بلند پرافتخار را طی کنیم و برای تکثیر و شکل گیری تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

وی با بیان اینکه در کشورمان در حال حاضر درگیر مافیاهای مختلفیم و دولت باید تلاش کند تا سه ضلعی قدرت، ثروت و خودباختگی در برابر بیگانگان را شکسته و با اینکار دست به اصلاحی همه جانبه بزند.

زاکانی اقتصاد مدیریت، جهش تولید، برداشتن موانع و کمک به رونق تولید، استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها به عنوان نقاط مولد و حاصلخیز، تقویت زنجیره‌های کارگاه‌های خرد و متوسط، ایجاد اشتغال، رفع مشکل بیکاری، تامین اجتماعی و بهداشت رایگان برای عموم مردم را از برنامه‌های دولت خود عنوان کرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: ما تعهد می‌کنیم اصلاحات را ابتدا با اصلاح دولت شروع کنیم و با دادن بودجه و اختیارات به بیش از ۴۳۰ نقطه کشور در جهت رشد و سازندگی حرکت کرده و کشور را از قاعده هرم اجتماعی دگرگون کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به استفاده از نخبگان کشور گفت: در هر شهرستان از هرم نخبگان برای ۴ موضوع کمک می‌گیریم: ۱. ایده پردازی، ۲. کمک به ایجاد تحول و تصمیم‌سازی ۳. کمک در اجرا و ۴. نظارت تخصصی بر امور.

علیرضا زاکانی گفت: تلاش می‌کنیم همراه با دولت الکترونیک از بروکرواسی اداری بکاهیم تا خدمات‌رسانی سریعتر انجام شود.

Share