رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

تشکیل اتاق استانی صبر در گیلان | مصالحه یک علم، تکنیک و هنر است

رئیس کل دادگستری گیلان از تشکیل ستاد استانی صبر یا صلح، بخشایش و رضایت در دادگستری در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی اعضای استانی ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش، رضایت) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست امر مصالحه را یک علم، تکنیک و هنر عنوان نمود و اظهار داشت: باید کسانی در این حوزه وارد شوند که علاقمند و با انگیزه بوده و از علوم روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق بهره مند باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با تاکید بر لزوم تعیین شاخص ها و معیارها برای انتخاب افراد در امر مصالحه، خواستار بکارگیری اشخاص توانمند و مطلع در این امر شد و افزود: حضور ریش سفیدان و افراد مومن و متعهد و دغدغه مند نیز در کنار صلح یاران می تواند در حصول موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف استان نیز هدف از راه اندازی ستاد ملی صبر و تشکیل ستادهای استانی متناظر با آن در سراسر کشور را استفاده از ظرفیت مردمی و شناسایی افرادی به عنوان یاوران و سفیران صلح دانست و اظهار داشت: از این پس از افرادی که توانمند و علاقمند به ایجاد مصالحه و سازش هستند تحت عنوان صلح یاران استفاده می شود تا دعاوی و اختلافات مردم از طریق مصالحه و صلح، ختم به خیر شود.

وی همچنین تصریح کرد: در صورتی که اختلافات از این طریق به مصالحه منتهی نشود، طرفین دعوی به مرجع صالح قضایی راهنمایی می شوند.

Share