دادستان لنگرود تاکید کرد:

گشت‌های روزانه به منظور جلوگیری از عملیات ساخت و ساز در حریم رودخانه و مسیل‌ها

میرحسینی با توجه به سیلاب‌های اخیر گفت: دستگاه‎های نظارتی به استناد قوانین موضوعه با اتخاذ تدابیر لازم و روش‌های پیشگیرانه، رسوب‌گیری و لایروبی رودخانه‌ها به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان، میرحسینی دادستان عمومی انقلاب لنگرود با توجه به سیلاب‌های اخیر در چند استان کشور و بروز خسارت‌های جانی و مالی اظهار کرد: دستگاه‎های نظارتی به استناد قوانین موضوعه با اتخاذ تدابیر لازم و روش‌های پیشگیرانه از جمله رسوب‎گیری و لایروبی رودخانه‌ها به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

وی ادامه داد: برقراری گشت‌های روزانه به منظور جلوگیری از عملیات لایساخت و ساز در حریم بستر رودخانه یا مسیل‌ها و اعاده به وضعیت به حالت اولیه از جمله مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‎های مربوطه قرار گیرد.

میرحسینی افزود: با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه حتما باید بخش‌های مطالعاتی در رابطه با پیشگیری از سیل فکر کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز خود را موظف بدانند که به قانون عمل کنند و دستگاه نظارتی هم عمل به قانون را دنبال کنند؛ لذا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب با تنظیم صورت جلسه به دادستانی اعلام شود.

Share