عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد:

تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس | ۹۴ درصد کاندیداها تایید صلاحیت شدند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها عنوان کرد که ۹۴ درصد از کاندیداهای انتخابات شوراهای روستاها و ۸۵ درصد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر تایید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به نشست غیر علنی امروز ( چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه) گفت: این نشست درباره روند رسیدگی به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا بود، در انتخابات شوراهای روستا کشور بیش از ۲۸۸ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که ۲۶۹ هزار نفر از آن ها تایید شده اند یعنی ۹۴ درصد تایید و ۶ درصد ردصلاحیت شده اند. در شهرها ۴۷ هزار و ۳۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۴۰ هزار و ۳۶۴ نفر تایید شده اند.

وی ادامه داد: کاظمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا توضیحاتی ارائه کرد، بیان شد ملاک تایید صلاحیت استعلام از مراجع ذی ربط بوده و تلاش شده قانون رعایت شود، ۱۰ نفر از نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند و برخی شبهات بیان شد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون در حوزه رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراها نیاز به بازنگری دارد، دکتر قالیباف در جمع بندی به این نکته اشاره کرد که باید قانون انتخابات شوراها به سرعت بازنگری شود.

سلیمی گفت: قانون برای انتخابات شوراهای شهر و روستا دبیرخانه دائمی در استان ها پیش بینی کرده است، در دوره انتخابات حجم بالایی از پرونده کاندیداها به این دبیرخانه می رسد و فشار کار افزایش می یابد، از این رو باید در این بخش تجدید نظر صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا شد تعدادی از پرونده ها با نظر مشترک رئیس هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت مورد گفت وگو قرار گیرد و نتایج قطعی و نهایی اعلام شود

Share