آیت الله فلاحتی در دیدار مدیران محیط زیست گیلان:

به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نباید به روستائیان آسیب برسد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دولت جدید باید توجه داشته باشد آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای ستادی حفاظت محیط زیست استان به مناسبت روز ملی محیط بان همزمان با سالروز ولادت امام رضا علیه السلام ضامن آهو اظهار کرد: ۳۰۰ آیه قرآن درباره محیط زیست است.
وی به تاثیر متقابل رفتار انسان ها با محیط زیست اشاره کرد و افزود: تاکنون نسبت به محیط زیست گیلان کم توجهی شده و در این راستا توسعه شهری با حفظ محیط زیست ضروری است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون مسافر به طور شناور وارد گیلان می شوند، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های فرهنگی بستر فعالیت های حفاظت محیط زیست است.
آیت الله فلاحتی به ارتفاع ۱۰۰ متری پسماند در منطقه سراوان رشت اشاره کرد و گفت: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود به محیط زیست آسیب می رساند و نیاز به ساماندهی دارد.
وی، سازمان حفاظت محیط زیست را متولی اصلی مسائل زیست محیطی دانست و بیان کرد: دولت جدید باید توجه داشته باشد آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه همه دستگاه ها نسبت به حفاظت محیط زیست مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: تصفیه شیرابه پسماند سراوان حائز اهمیت است.
آیت الله فلاحتی به اهمیت حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نباید به روستائیان آسیب برسد.
وی، خواستار حمایت از محیط بانان حفاظت محیط زیست شد و اظهار کرد: محیط بانان برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تلاش می کنند و حافظان انفال محسوب می شوند.
امام جمعه رشت، جنگل ها را مایه حیات مردم ذکر کرد و افزود: وجود جنگل های هیرکانی در گیلان ارزشمند است ضمن اینکه بعضی از گیاهان استان مانند سوسن چلچراغ منطقه رودبار در دنیا کم نظیر است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آثار منفی بی توجهی به محیط زیست زیانبار است، بیان کرد: رابطه سازمان حفاظت محیط زیست با دانشگاهیان باید تنگاتنگ باشد.
وی، گیلانی ها را در بسیاری از عرصه ها پیشرو خواند و تصریح کرد: مردم گیلان از ویژگی رفتاری خوبی برخوردارند و در حفاظت محیط زیست نیز باید پیشگام باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حفاظت محیط زیست باید راهکارهای تعالی عمومی مردم را ارائه کند، خاطرنشان کرد: طرح ها و برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
آیت الله فلاحتی، خواستار فراهم آوردن ابزار و وسایل مورد نیاز محیط بانان شد و اظهار کرد: حامی فعالیت های زیست محیطی هستیم.

اجرای طرح جمع آوری سنبل آبی با همکاری بسیج در نقاط حساس تالاب انزلی
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در دیدار مذکور استفاده از مواهب طبیعی در راستای توسعه پایدار را مهم عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای نخستین مرتبه تلاش هایی در زمینه کنترل سنبل آبی به صورت منطقی گرفت.
ساسان کفایی به طراحی و ساخت دروگر سنبل آبی در صنایع شهید تمجیدی بندر انزلی در بازه زمانی ۶ ماهه اشاره کرد و افزود: ۱۸ فروردین ماه سال جاری دستگاه دروگر سنبل آبی رونمایی ملی شد و به ناوگان آبی حفاظت محیط زیست اضافه شده است.
وی از اجرای طرح جمع آوری گیاه سنبل آبی با همکاری بسیج و سپاه به صورت عملیاتی در نقاط حساس تالاب انزلی طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: سال ۱۳۹۹ هیئت دولت ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با سنبل آبی را به تصویب رساند که محقق نشد و امیدواریم در سال جاری این اعتبارات به حفاظت محیط زیست گیلان اختصاص داده شود.

Share