پس از ۴ سال صورت گرفت؛

بازگشت به زندگی دوباره محکوم به قصاص | قاتل ۳۲ ساله از اجرای حکم قصاص رهایی یافت

حجت‌الاسلام میرمحمدی، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها از پایان یافتن پرونده قتل با سازش، پس از ۴ سال با تلاش اعضاء واحد مصالحه قصاص شورای حل اختلاف و خدام حرم رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام میرمحمدی با اشاره به سفارش خداوند در قرآن کریم به عفو و گذشت، خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود می‌باشد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با بیان اینکه قاتل ۳۲ساله از اجرای حکم قصاص رهایی یافت، افزود: با پیگیری‌های مستمر واحد مصالحه قصاص شورای حل اختلاف رشت و همچنین با همراهی خدام حرم امام رضا(ع) اولیاء دم، گذشت خود را از قصاص قاتل اعلام و موجبات حیات مجدد برای زندانی را فراهم کردند.

میرمحمدی در خصوص چگونگی سازش پرونده قتل گفت: ۴ سال قبل قتلی بر اثر اختلاف خانوادگی به وقوع پیوست و قاتل پس از تحمل ۴ سال حبس و اظهار ندامت و پشتیبانی و گذشت خانواده مقتول و تلاش و همت اعضاء واحد مصالحه قصاص شورای حل اختلاف و وساطت خدام حرم امام رضا (ع) توانست از چوبه دار رهایی یابد.

Share