کاشت ابرو بهتر است یا تاتو و میکروبلدینگ

زیبایی چهره مسئله‌ای است که امروزه اهمیت زیادی یافته است و به دنبال آن افراد صورت و چهره خود را دستخوش عمل‌های زیبایی متعددی قرار می‌دهند تا به نتیجه دلخواه برسند. کاشت ابرو نمونه‌ای از جراحی‌های زیبایی پر‌طرفدار است.

زیبایی چهره مسئله‌ای است که امروزه اهمیت زیادی یافته است و به دنبال آن افراد صورت و چهره خود را دستخوش عمل‌های زیبایی متعددی قرار می‌دهند تا به نتیجه دلخواه برسند. کاشت ابرو نمونه‌ای از جراحی‌های زیبایی پر‌طرفدار است. از آنجا که ابرو در ساختار چهره نقش بسیار مهمی دارد و به عبارتی مکمل چشم می‌باشد، زیبایی آن بسیار حائز اهمیت است و اگر افراد به هر دلیلی نسبت به ابروان خود احساس رضایت نداشته باشند، دچار مشکلات روحی و عدم اعتماد به نفس کافی می‌شوند. بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان  به دلایل مختلفی دچار ریزش ابرو شده و یا از فرم ابروی خود راضی نیستند. پیشنهاد ما به این افراد عمل کاشت ابرو می‌باشد.

کاشت ابرو نوعی عمل جراحی زیبایی بسیار کم خطر محسوب می‌شود که تاریخچه آن به سال‌های دور بر می‌گردد. اما پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای نوین پزشکی در دنیای امروز، این مسئله را برای بشر علنی‌تر کرده است. کاشت ابرو برتری‌های زیادی نسبت به تاتو و میکروبلدینگ دارد و با اطمینان می‌توان گفت که این عمل کاملا طبیعی و کم‌خطر است. عده‌ای از افراد به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی، نسبت به این عمل و مزایای آن احساس خوشایندی ندارند و  برای زیبایی ابرو به سراغ روش‌هایی همچنون تاتو و میکروبلدینگ می‌روند. در حالی که این روش‌ها یک زیبایی مصنوعی به چهره افراد می‌بخشند و معایب زیادی دارند. بنابراین می‌توان گفت عمل کاشت ابرو بهتر از روش‌های میکروبلدینگ و تاتو است.

انواع روش‌های کاشت ابرو

کاشت ابروهم مانند کاشت مو به دو روش طبیعی و مصنوعی صورت می‌گیرد. در روش کاشت مصنوعی امکان رشد مجدد ابروی کاشته شده وجود ندارد اما مزیت این روش این است که خانم‌ها می‌توانند فرم ابروی دلخواه خود را داشته باشند، فقط کافی است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند. ضمن این که در روش کاشت مصنوعی می‌توان رنگ ابرو را نیز به دلخواه خود انتخاب نمود. در این صورت بانوان خوش سلیقه و حتی آقایان می‌توانند رنگ ابروی خود را متناسب و هماهنگ با رنگ موی سر، رنگ پوست و حتی رنگ چشم خود انتخاب کنند تا چهره شان هارمونی جذاب‌تری داشته باشد. این روش کاشت ابرو برای افرادی که مکانیزم رشد موی بدنشان به هر دلیلی مختل شده و امکان رشد موی ابرو در آن‌ها وجود ندارد، بسیار ایده آل می‌‌‌باشد.

روش کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی روشی منحصر به فرد و ایده آل برای خلق یک ابروی زیبا است. در این روش نیز مانند تاتو یا میکروبلدینگ درد کمی وجود دارد که با ماده بی حسی کاملا رفع می‌شود. این عمل بدون خونریزی انجام می‌شود. با توجه به این که فولیکول‌های مو اهدا شده متعلق به خود شخصی است که کاشت ابرو انجام داده، سیستم دفاعی بدن نسبت به فولیکول موی کاشت شده، سازگار خواهد بود. در نتیجه در محل کاشت نشانه‌های آلرژی مانند: تورم یا خارش ایجاد نمی‌شود. علاوه بر آن می‌توان بر حسب ساختار چهره افراد، وضعیت ژنتیک بدنی و حتی بر اساس سلیقه شخصی کاشت پرپشت با کم‌پشت انجام داد.

کاشت ابرو در حقیقت مجموعه اعمالی است که طی آن فولیکول‌های رشد در محل کاشت ابرو قرار می‌گیرند. این فولیکول‌‌ها در قسمت پشت سر تمام افراد وجود دارند و امکان رشد موی بدن را فراهم می‌کنند. عمل کاشت طبیعی به این صورت انجام می‌شود که پزشک ابتدا  تعداد مشخصی فولیکول مو که از قبل تعیین شده را از پشت سر شخصی که می‌خواهد کاشت انجام دهد، جدا می‌کند و پس از آماده سازی فولیکول‌ها، آن‌ها را در محل کاشت ابرو می‌کارد. فولیکول‌های مو ازمحل سوراخ‌های ریزی که به وسیله سوزن مخصوص ایجاد شده‌اند، زیر پوست قرار گرفته و پس از مدتی شروع به رشد می‌کنند، طوری که خانم‌ها می‌توانند بعد از چند ماه ابروی خود را اصلاح کنند و نسبت به رشد دائم آن امیدوار باشند.

مزایای کاشت ابرو طبیعی

روش کاشت ابرو طبیعی مزایای زیادی دارد و همین موضوع به آن برتری بخشیده است. مسئله مهمی که در رابطه  با عمل‌های زیبایی چهره مطرح می‌شود، هزینه عمل است. امروزه کاشت ابرو در بسیاری از کشورهای جهان انجام می‌شود اما انجام این عمل در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران مقرون به صرفه نیست. عوامل متعددی در هزینه کاشت ابرو تاثیرگذار بوده و در قیمت آن نوسان ایجاد می‌کنند، اما در یک حالت کلی می‌توان گفت که این عمل زیبایی در ایران با معقول‌ترین و کم‌ترین هزینه انجام می‌شود. ممکن است افرادی که به این عمل زیبایی فکر می‌کنند دغدغه‌هایی مبنی بر عدم امکان کاشت داشته باشند. به عنوان مثال: شاید شخصی قبلا تاتو ابرو انجام داده و یا در ناحیه ابرو دچار شکستگی پیشانی، زخم و یا هر حادثه طبیعی دیگری شده است و تصور می‌کند که امکان کاشت ابرو برای وی وجود ندارد در صورتی این‌ فرضیه‌ها باورهای غلطی هستند که افراد را در تصمیم خود مردد می‌کنند.

جالب است بدانید امکان کاشت ابرو روی تاتو نیز وجود دارد. تنها نکته‌ای که در این راستا مطرح می‌شود این است که در برخی موارد لازم می‌شود کاشت روی تاتو در دو مرحله انجام شود، چون ممکن است تاتو خون‌رسانی صحیح به فولیکول‌ مو را با مشکل مواجه کرده و رشد ابرو به تعویق بیفتد. البته این مسئله نگران کننده نیست. جالب است بدانید فرآیند رشد موی ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. گذشته از سیستم بدنی و عوامل ژنتیکی مهارت پزشک جراح نیز نقش به سزایی در این مورد دارد.

اگر در مورد کاشت ابرو، چگونگی انجام عمل، چگونگی گذراندن دوران نقاهت و مراقبت‌های مربوطه اطلاعات کافی ندارید بهتر است به یک کلینیک تخصصی معتبر مراجعه کرده و از پزشکان جراح به نام، مشاوره بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه به کلینیک تخصصی نگارین مراجعه کنید. این مرکز عمل زیبایی با دارا بودن قوی‌ترین و مجرب‌ترین تیم پزشکی و مشاوره شما را به بهترین شکل راهنمایی و حمایت  کرده و شما را در تصمیم خود مصمم می‌کنند.  ضمن این که در نهایت یک ابروی طبیعی زیبا  و متناسب با چهره تان را بر صورت شما به یادگار می‌گذارند.

Share