فرماندار آستانه اشرفیه:

ورود به مراکز تفریحی و گردشگری آستانه اشرفیه ممنوع شد

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: طبق آخرین مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود کلیه مسافران و گردشگران به مراکز تفریحی و گردشگری این شهرستان در طول تعطیلات عید سعید فطر ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رضایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان با تاکید بر اینکه شهرداران و دهیاران موظفند از ورود گردشگران و مسافران به این مناطق جلوگیری کنند افزود: همچنین در این مدت از ورود کلیه خودروهای غیر بومی به این شهرستان جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نارنجی این شهرستان و چگونگی برگزاری نماز عید فطر در منطقه نیز اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر در این شهرستان در فضای باز و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی مشارکت عمومی را در مقابله با شیوع ویروس کرونا ضروری خواند و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود مردم با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا مانند استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در اجتماعات، میهمانی‌ها و دورهمی از شیوع این ویروس خطرناک جلوگیری کنند.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه با توجه به وضعیت نارنجی این شهرستان، فقط مشاغل گروه یک و دو می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند، ضمن آنکه رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا از سوی این مشاغل بایستی با حساسیت ویژه‌ای رعایت شود.

رضایی حفظ سلامت عموم مردم را از دغدغه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و یادآور شد: به این منظور تاکنون ۲ هزار و ۴۳۷ نفر از گروه‌های هدف در این شهرستان بر علیه ویروس کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند و نظارت بر فعالیت مشاغل، اماکن عمومی در این منطقه تشدید یافته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با رعایت هشدارهای بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

Share