معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان؛

هرگونه ساخت و ساز در مناطق جنگلی و تبدیل آن به منطقه گردشگری ممنوع است

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان گفت: ارائه هر گونه خدمات نظیر آب ، برق و گاز در مناطق جنگلی ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جلسه کمیته حفاظت اراضی ملی ، جنگل ها و مراتع که با حضور رئیس کل دادگستری گیلان تشکیل شد با بیان اینکه ساخت و ساز در جنگل ها غیرقانونی است افزود: نباید هیچگونه مجوز ساخت و ساز و ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز در مناطق جنگلی صادر شود.

احمد آقایی با اشاره به اینکه تمام تلاش ها بر این است که اراضی ملی و مراتع در گیلان حفظ شود افزود: مراتع در گیلان باید صرفا کاربری کشاورزی و دامداری داشته باشند و هرگونه ساخت و ساز در مناطق جنگلی و تبدیل آن به منطقه گردشگری ممنوع است.

وی گفت: دهیاران حق صدور هیچ نوع مجوز غیرکارشناسی و بدون استعلام از ارگان های مربوطه را ندارند و با دهیاران متخلف برخورد قانونی می شود.

وی به برخورد قاطع با متصرفان زمین های ملی تأکید کرد و افزود: برخی از این متصرفان با رفتاری ناشایست به مأموران منابع طبیعی تعرض می کنند که دستگاه قضا هیچگونه گذشتی در این خصوص نخواهد داشت.

احمد آقایی در ادامه از برخورد قانونی با برخی سودجویان منابع طبیعی درحال قطع درخت که به اهالی رسانه شبکه استانی باران تعرض کرده و خسارت زدند هم خبر داد.

Share