معاون دادگستری گیلان اعلام کرد:

ساخت ویلا با تغییر کاربری غیرقانونی ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در کیاشهر!

آقایی اظهار داشت: دستگاه قضایی در راستای اجرای قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری، اجازه تغییر اراضی کشاورزی به شهرک‌ها و ویلاها را که صرفا برای خوش نشینی افراد متمول صورت می‌گیرد، نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده در حوزه بندر کیاشهر بازدید کرد.

در این بازدید که احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در آن حضور داشت، رئیس کل دادگستری گیلان از ۲۰ هکتار زمین‌های کشاورزی منطقه بندرکیاشهر که به طور غیرقانونی تغییر کاربری داده شده، با حضور مدیران جهاد کشاورزی دیدن و دستورات قانونی مقتضی را صادر کرد.

آقایی طی این بازدید با بیان اینکه برخی سودجویان با تغییر کاربری غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز و دیوارکشی در زمین‌های زراعی نموده‌اند، تصریح کرد: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، ماموران جهاد کشاورزی ملزم به برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی هستند و براساس این قانون باید راسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه بندر کیاشهر از جمله مناطقی است که بسیار مورد دست اندازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی قرار گرفته، اظهار داشت: حضور رئیس کل محترم دادگستری گیلان در بازدید امروز نشان دهنده عزم دستگاه قضایی برای حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی در استان گیلان است و با دستور ایشان حوزه قضایی بخش کیاشهر با شکایت سازمان جهاد کشاورزی، پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به سرعت رسیدگی خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان همچنین افزود: اراضی کشاورزی منبع ارتزاق و اقتصاد و صنعت مردم گیلان است و دستگاه قضایی در راستای اجرای قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری، اجازه تغییر اراضی کشاورزی به شهرک‌ها و ویلاها را که صرفا برای خوش نشینی افراد متمول صورت می‌گیرد، نخواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیته صیانت از انفال دادگستری گیلان ضمن تشکیل منظم جلسات، به طور مستمر با بازرسی‌های میدانی و گزارش‌های مردمی، موارد تخلف را شناسایی کرده و در چارچوب وظایف قانونی خود برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی کشاورزی اقدام خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید سیدرحمان سیدزاده دادستان بندرانزلی و یونس فاتح‌پور رئیس حوزه قضایی بخش کیاشهر نیز، رئیس کل دادگستری گیلان را همراهی می‌کردند.

Share