معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن:

ترس از دستگاهای نظارتی نباید سبب نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم شود

رضایی گفت: یکی از شاخصه های مدیریت شجاعت است و مدیران باید شجاعت لازم برای اجرای قانون را بخصوص آنجا که پای حقوق مردم در میان است داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فومن با حضور احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان برگزار شد.

حمید رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن در این نشست با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم ضروری است که همه بر مدار قانون حرکت کنند، و قانون را ملاک و معیار قرار دهند، تصریح کرد: هرچند جهل به قانون مانع از تعقیب و مجازات نیست اما برای موفقیت در حوزه پیشگیری اولین و مهمترین رسالت ما باید آموزش و اطلاع رسانی باشد که این کار در ابتدا باید برای کارگزاران و مدیران دستگاه های اجرایی اتفاق بیفتد و فرمانداری به عنوان نماینده دولت همواره بر این موضوع تاکید داشته و اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه دهیاران در خط اول ارتباط با مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان هستند، افزود: همواره و به‌ویژه در مقوله ساخت و ساز در این حوزه آسیب پذیری وجود دارد و به همین دلیل است که دولت و فرمانداری به نمایندگی از حاکمیت نسبت به آموزش این قشر به طور مستمر اهتمام دارد.

رضایی افزود: موضوع دیگر دربحث پیشگیری از وقوع جرم رصد مستمر وقایع و تمام رویدادهای حائز اهمیت در سطح شهرستان در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی است که در این زمینه نیز به طور مستمر تمام وقایع در سطح شهرستان رصد شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن در ادامه اظهارات خود گفت: مسئله بعدی در پیشگیری از وقوع جرم حل و فصل مسائل و مشکلاتی است که زمینه ایجاد ارتکاب جرم را فراهم می کنند و افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن و فومن و وجود جاذبه های متنوع در شهرستان، برنامه ریزی در این رابطه در زمینه های مختلف چه در بحث اقامت مسافران و چه در بحث حفظ انفال و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی و …. خوشبختانه برنامه ریزی مناسبی با همدلی و همراهی همه دستگاهها صورت گرفته و اقداماتی در دست اجراست تا زمینه ها بستر ارتکاب به جرائم فراهم نباشد.

رضایی تاکید کرد: موضوعی که در بحث پیشگیری معمولا کمتر به آن پرداخته میشود نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم توسط برخی از دستگاههای اجرایی به خاطر ترس از دستگاهای نظارتی است و یکی از شاخصه های مدیریت شجاعت است و مدیران باید شجاعت لازم برای اجرای قانون را بخصوص آنجا که پای حقوق مردم در میان است داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن اظهار کرد: ما در همه زمینه ها از جمله در بحث پیشگیری از جرم نیازمند جلب مشارکت مردم هستیم و زمانی این مهم محقق میشود که اطمینان داشته باشند دستگاههای اجرایی در کنار آنها هستند. نادیده گرفتن این موضوع بستر لازم برای اقدامات غیرقانونی را فراهم می کند.

وی افزود: به عنوان مثال گاهی دستگاه های اجرایی دستورالعملهایی را صادر و یا تفاهم نامه هایی را منعقد می‌کنند که مغایر با قوانین مصوب مجلس است.

رضایی در همین رابطه افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به فرموده امام خمینی (ره) جهت تامین مسکن محرومان به ویژه روستائیان تاسیس شده و بر اساس قانون سازمان جنگل ها و مراتع موظف است در این رابطه زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد و ساز و کار آن نیز در قانون تعریف شده اما متاسفانه روند اجرای آن بسیار کند است که همین امر ممکن است زمینه اقدامات خلاف را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه نمونه هایی نظیر این وجود دارد که باید به آن توجه نمود با بیان این موارد افزود: نمی‌توان بدون مشارکت مردم موفقیت چشمگیری بدست آورد و برای جلب مشارکت مردم باید قوانین و مقررات را به درستی اجرا کنیم.

Share