در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با شهردار رشت تاکید شد؛

توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت در دستور کار است

شهردار رشت در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر لزوم توسعه متوازن فرهنگی در همه مناطق شهر رشت تاکید و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه را از دغدغه های اصلی و مهم خود برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پریسا کرمی، مدیرکل دوشنبه ۳۰ فروردین با حضور در شهرداری رشت با سید محمد احمدی، شهردار دیدار و در خصوص لزوم گسترش همکاری‌های دو مجموعه با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت در دستور کار است

پریسا کرمی در این دیدار که با همراهی یاسر تقوا، سرپرست معاونت اداری و مالی اداره‌کل و مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت صورت پذیرفت با اشاره به اقدامات مهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان در استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی، به دغدغه دست‌اندرکاران این مجموعه در همه سطوح برای ایجاد فضایی مناسب برای حضور عموم مردم و بهره‌مندی از امکانات متنوع آن سخن گفت.

کرمی همچنین شهر رشت را نیازمند وجود کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف شهر دانست و با بیان اینکه بهره‌برداری از کتابخانه بزرگ مرکزی رشت می‌تواند بخشی از نیازها در این حوزه را رفع کند، به برنامه‌ریزی‌های این نهاد برای توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت اشاره کرد.

وی همچنین راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار قاصدک برای ارائه خدمات مطالعاتی در مناطق فاقد کتابخانه شهر رشت را در راستای تحقق این هدف عنوان کرد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه بهسازی و مقام‌سازی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) رشت به عنوان یکی از مراکز مهم ارائه خدمات مطالعاتی به مردم منطقه را از برنامه‌های مهم سال جاری مجموعه برشمرد و حمایت شهرداری رشت برای بازسازی این کتابخانه را امری مهم و حائز اهمیت توصیف کرد.

مدیرکل کتابخانه‌‍های عمومی استان گیلان در پایان با قدردانی از نگاه روشن شهردار رشت به مسائل فرهنگی در این شهر و تجربیات ارزشمند او در ریاست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های لاهیجان و رشت، حضور وی در این جایگاه مهم را برای پیشبرد اهداف مجموعه کتابخانه‌ها مهم برشمرد.

 شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی‌های عمومی امکانپذیر نیست

شهردار رشت در این نشست با بیان اینکه امر شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی های عمومی امکانپذیر نیست ، اذعان داشت: توجه به مقوله ترویج و گسترش متوازن فرهنگ مطالعه دارای مزایای فراوانی در مقوله اداره امور شهری است.

سید محمد احمدی مقوله شهرنشینی بدون رعایت قوانین و فرهنگ مناسب این حوزه را بزرگترین تهدید برای جامعه برشمرد و گفت: برخورداری همگانی از امکانات شهری و رعایت قوانین در حوزه شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی های عمومی میسر نخواهد بود.

شهردار رشت همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخانه های مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته که فاقد کتابخانه می باشد، تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم این مجموعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های لازم در  محلات کم برخودار شهر است.

Share