لزوم توجه به استعلام از مراجع پنجگانه

انتظار مردم از هیات نظارت بر انتخابات گیلان؛ تسلیم فشارها برای تائید صلاحیت افراد نشوید!

انتظار می‌رود هیات نظارت استان گیلان بدون توجه اسم و رسم افراد، ضمن احترام و رعایت حقوق قانونی داوطلبان، استعلام از مراجع پنجگانه و همچنین با استناد به اسناد و مدارک بر تصمیم خود استوار باقی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از یک هزار و ۷۵۹ داوطلبی که در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گیلان ثبت‌نام کرده بودند، ۲۷۰ نفر در هیات نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شدند. ۲۲ نفر نیز انصراف دادند تا در کنار ۸۳ داوطلبی که در هیئت اجرایی شهرستان‌ها رد صلاحیت شده بودند مجموع انصرافی‌ها و ردصلاحیت شدگان به ۳۷۵ نفر برسد.

بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت استان گیلان درحالی آغاز شده است که طی روزهای اخیر شاهد لابی گسترده و فشار برخی چهره‌های شاخص ردصلاحیت شده به ۳ نماینده عضو هیات نظارت هستیم تا جایی که برخی اعضای کنونی شورا در رشت و برخی شهرهای دیگر که بنا بر استعلام از مراجع پنجگانه ردصلاحیت شده‌اند تلاش دارند به هر نحوی که شده صلاحیت خود را دریافت کنند تا در شورای ششم حضور یابند.

در همین راستا کوچکی نژاد سخنگوی هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان در پاسخ به اینکه رفتار هیئت نظارت در برابر برخی‌ها که نهایت فشار را برای اخذ صلاحیت جهت ورود به انتخابات شوراهای شهر وارد کرده اند، چیست، تصریح کرد: «افرادی که در هیئت‌های نظارت شهرستانی رد شده‌اند بسیار بعید به نظر می‌رسد که در هیئت نظارت استانی تائید شوند چراکه هماهنگی و تفاهمی بسیار محکمی بین هیئت‌های نظارت شهرستانی و استانی وجود دارد».

این اظهار نظر کوچکی نژاد دلگرمی زیادی در بین مردم و همچنین سایر داوطلبان ایجاد کرده است، چرا که طی دوره‌های اخیر مصلحت اندیشی‌های بی‌مورد و عدم توجه به استعلام مراجع قانونی سبب شده بود تا افرادی وارد شوراها شوند که از ابتدا صلاحیت ورود به این عرصه را نداشته اند.

در پایان انتظار می‌رود هیات نظارت استان گیلان بدون توجه اسم و رسم افراد، ضمن احترام و رعایت حقوق قانونی داوطلبان، استعلام از مراجع پنجگانه و همچنین با استناد به اسناد و مدارک بر تصمیم خود استوار باقی بماند و تسلیم فشار برخی جریانات نشود.

Share