یک نماینده مجلس تشریح کرد:

طرح ساماندهی استخدام نیروهای دولتی به کجا رسید؟ | ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای انسانی

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی گفت: در این طرح آمده است افرادی که بالای سه سال در سیستمی باشند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی گفت: این طرح پس از اعلام وصول برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد و در روند بررسی با یک محتوای مشخص، دستخوش تغییر و تحولاتی شد. تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به ایجاد امنیت شغلی منتهی می‌شود، خروج از تشتت و تعدد قراردادها و نظام‎مند کردن نظام اداری و استخدامی در کشور و ضابطه‌مند کردن جذب نیرو، سیاست اصلی و هدف محوری بوده که در این طرح دنبال می‌شود، ضمن اینکه درپی تصویب آن، یک امنیت شغلی برای نیروهای انسانی ایجاد شده و تبعیض و بی‌عدالتی و بهم ریختگی و پراکندگی موجود در این حوزه از بین می‌‎رود. این طرح در کمیته اداری استخدامی کمیسیون اجتماعی است و فعلا شامل کارکنان دولت میشود.

او ادامه داد: وجود انواع قراردادها باعث می‌شود که منافذی برای فساد، تبعیض و بی‌عدالتی در کشور ایجاد شود، بنابراین این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و کلیات آن به تصویب رسید و قرار شده ماهیت قراردادها شفاف شود. اولین جلسه این کارگروه با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و تعدادی از نمایندگان دیگر کمیسیون‌ها که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، تشکیل شد و فضای مطلوبی بر این جلسه حاکم بوده و اصلاحات خوبی نیز صورت گرفت. همه اهتمام و دغدغه ما بر این است که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به یک نتیجه مشخص و مطلوبی برسد.

کارنامی افزود: در این طرح آمده است افرادی که بالای سه سال در سیستمی باشند باید یا قراردادی و یا رسمی شوند.

Share