در سومین روز از برگزاری پویش «کتابخانه گردی» و «درخت یاری»؛

کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت میزبان مسئولین، فرهیختگان و پرستاران شد

سومین روز از اجرای پویش «کتابخانه گردی» و «درخت یاری» در استان گیلان با بازدید جمعی از مسئولین استانی، چهره‌های فرهنگی و پرستاران، کاشت نهال مزین به نام شهدای سلامت و نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پویش کتابخانه گردی و درخت یاری روز دوشنبه (۱۸ اسفند) با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ علی فتح الهی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت؛ زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان؛ سید هاشم موسوی، رئیس مرکز گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان؛ محمدحسن عاقلمنش و رضا رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت؛ محمدابراهیم هویدا مژدهی، مجتبی قاضی، جیران قربانی، صدیقه کشتکار، مرتضی احمدی از شعرای مطرح استان؛ مرضیه فرمانی، دبیر محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری ها؛ یاسر تقوا، سرپرست معاونت اداری و مالی این اداره کل؛ معاونین و نمایندگان مدیران‌کل آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، پست استان گیلان؛ بهزیستی، شهرداری رشت، مدیر بیمه سرمد، نیروی انتظامی، چند تن از پرستاران مراکز درمانی استان، اصحاب رسانه و دوستداران کتاب و کتابخوانی با غرس دو اصله نهال به نام شهدای سلامت شهرستان رشت در کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت برگزار شد.

فرماندار رشت: موظف به حمایت از سرمایه گذاران حوزه فرهنگ هستیم

فرماندار شهرستان رشت در بازدید از کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی ضمن دیدار با کتابداران این کتابخانه، ضمن تاکید بر اهمیت مقوله مطالعه، اظهار داشت: خودمان را موظف به حمایت از سرمایه گذاران حوزه فرهنگ می‌دانیم. امیدواریم با پیگیری و رفع مشکلات بتوانیم زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه گذاران به عرصه توسعه اماکن فرهنگی را فراهم کنیم.

علی فتح اللهی با اشاره به ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق کم برخوردار، افزود: با توجه به استقبال خوب مردم و ضرورت بالا بردن سرانه مطالعاتی در سطح شهرستان، توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق محروم شهرستان بایستی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای نقش مطالعه کتاب در توسعه علمی کشور، تصریح کرد: کتابخانه‌ها در این مسیر نقش برجسته‌ای دارند و یقینا با گسترش ظرفیت‌های علمی کشور، شاهد استقلال بیشتری در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

فتح اللهی همچنین در پایان بازدید از این کتابخانه یک اصله نهال به نام شهید غلامرضا وثوقی کیا از مدافعین سلامت شهرستان در محوطه کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی غرس کرد.

یعقوب نژاد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در دستور کار استانداری قرار دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در بازدید از این کتابخانه ضمن دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ایجاد کتابخانه‌های عمومی ویژه کودکان و مادران را الگوی مناسبی برای دیگر دستگاه‌های فرهنگی دانست.

زهرا یعقوب نژاد با ابراز خرسندی نسبت به وجود کتابخانه برای استفاده دوستداران کتاب و کتابخوانی در یکی از مناطق کم برخوردار رشت، خاطرنشان کرد: حمایت از مقوله توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار یکی از دغدغه‌های مسئولین استان است و در دستور کار استانداری قرار دارد.

وی همچنین با همراهی دو تن از پرستاران مرکز درمانی ولایت رشت یک اصله نهال به نام شهید وحید منصف کسمایی از شهدای سلامت، در محوطه این کتابخانه غرس و با اهدای هدایایی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از پرستاران مرکز درمانی ولایت تجلیل کرد.

حجت الاسلام لاکانی: در احادیث مختلف به مقوله کتابخوانی و علم آموزی تاکید شده است

حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان با حضور در کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه کار کتابداران را ارزشمند توصیف کرد. وی با بیان اینکه در احادیث مختلف به مقوله مطالعه و علم آموزی تاکید فراوانی شده است، از آمادگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان جهت هرگونه همکاری با کتابخانه‌های عمومی در قالب امضای تفاهم نامه همکاری خبر داد.

عاقلمنش: شناسایی خیرین حوزه فرهنگ از اولویت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان است

محمدحسن عاقلمنش، عضو شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان نیز در بازدید از این کتابخانه، با اشاره به وجود کتابخانه‌های عمومی خیرساز در استان که به همت و نیک اندیشی نیکوکاران احداث شده است، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن خیرین استان را شناسایی افراد نیکوکار فعال در حوزه فرهنگ و جلب این افراد به ساخت، تجهیز و حمایت از کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

رضا رسولی: آمادگی شورای اسلامی و شهرداری رشت برای راه اندازی کتابخانه سیار استاندارد

رضا رسولی، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه از آمادگی خود برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی سیار در سطح شهر رشت ویژه مناطق فاقد کتابخانه و نیز احداث کتابخانه جدید پارک کشاورز شهر رشت خبر داد. وی همچنین حمایت همه جانبه شورای اسلامی و شهرداری رشت از توسعه فضاهای فرهنگی خصوصا کتابخانه‌های عمومی را از اصلی‌ترین برنامه‌های این دو مجموعه برشمرد.

عضویت رایگان بازدید کنندگان و برگزاری دو نشست فرهنگی در روز کتابخانه گردی

برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «من و کتاب» از آثار رهبر معظم انقلاب و انتشارات سوره مهر توسط جمعی از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهر رشت و نیز نشست شعر خوانی «گنج کتاب» به کوشش محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور و شعر خوانی محمدابراهیم هویدا مژدهی، مجتبی قاضی، جیران قربانی، صدیقه کشتکار، مرتضی احمدی، حسن رضویان و مرضیه فرمانی، دبیر محفل ادبی دکتر معین و نیز تجلیل از این شعرا توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از دیگر برنامه‌های پویش کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی میرزاکوچک جنگلی رشت بود.

همچنین در این روز مسئولین، نمایندگان مدیران‌کل دستگاه‌های مختلف استان، چهره‌های فرهنگی و عموم بازدیدکنندگان از کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت کارت عضویت رایگان سراسری را دریافت کردند.

گفتنی است، پویش کتابخانه گردی و درخت یاری با کاشت نهال مزین به نام شهدای سلامت، ایران و اسلام از ۱۶ لغایت ۲۰ اسفند ماه در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

Share