آیت الله فلاحتی در همایش ائمه جمعه گیلان:

نامزد شرکت در انتخابات مومن، با نماز، دور از زدوبندهای سیاسی و معتقد به نظام باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان انجام رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عهده علمای دین عنوان کرد و گفت: تبیین و حراست از عقاید، اخلاق و احکام دین رسالت بزرگ علمای دین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در هشتمین همایش ائمه جمعه استان که در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید مطهری چابکسر برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و تبریک مبعث پیامبر عظیم شان اسلام(ص) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند آنچه که موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود عقاید، اخلاق و احکام است.
وی به هدایت عقاید مردم در مسیر صحیح توسط پیامبران الهی اشاره کرد و افزود: اخلاق مدار ی و بیان احکام برای مردم رسالت پیامبران محسوب می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه رسالت پیامبر اسلام(ص) امروز به عهده علمای دین است، تصریح کرد: تبیین و حراست از عقاید، اخلاق و احکام دین رسالت بزرگ علمای دین است.
آیت الله فلاحتی، خودصیانتی علما هنگام تبیین عقاید، اخلاق و احکام دین برای مردم را مهم خواند و بیان کرد: علمای دین از ابتدای ورود در این عرصه با خدای متعال عهد کردند مردم را در راستای عقاید، اخلاق و احکام دین هدایت کنند.
وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه پدران معنوی و دلسوز جامعه هستند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه بهترین انتقال دهندگان دردهای جامعه به مسئولان هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: ائمه جمعه عالمانه سخن می گویند، مشکلات را عالمانه به گوش اصحاب اجرایی می رسانند و عالمانه مسائل را گوش می کنند.
آیت الله فلاحتی به ساخت و سازهای بی رویه در اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: برخی ویلاسازان بزرگ با زدوبند ساخت و سازهایی را انجام می دهند و این امر سبب افزایش بهای زمین شده است بنابراین می طلبد دستگاه های مربوطه اقدام لازم را به عمل آورند.
وی با تاکید بر برخورد با زمین خواران، جنگل خواران و ساحل خواران، یادآور شد: روستائیان برای ساخت بناهای خود با مشکل مواجه هستند.
امام جمعه رشت توجه به موضوع تربیت در مهدهای کودک را اثرگذار خواند و اظهار کرد: مهدکودک در راستای کار تربیتی به آموزش و پرورش واگذار شده و می طلبد موضوع مهدکودک ها در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها مطرح شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ائمه جمعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مساجد را آماده ماه رمضان کنند ضمن اینکه اذان در سه وقت از مساجد پخش شود.
وی ادامه داد: روحانیونی که مسجد دارند و تنها منبری هستند از شیوع بیماری کرونا روزگار سختی را سپری می کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را در خرداد سال ۱۴۰۰ داریم، تصریح کرد: ائمه جمعه تبیین کننده شاخصه های نامزدهت هستند و مردم را باید در این مسیر جریان بخشی کنند.
آیت الله فلاحتی، مومن با نماز بودن را از ویژگی های نامزدها برای شرکت در انتخابات برشمرد و بیان کرد: نامزدهای انتخابات باید انقلابی، دور از زد و بندهای سیاسی و دارای اعتقاد به نظام اسلامی باشند و براین اساس ائمه جمعه وظیفه دارند شاخص های ریز و درشت نامزدها را برای مردم بیان کنند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و ججاب، یادآور شد: ائمه جمعه عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی را جدی بگیرند.
امام جمعه رشت به مراجعه جوانان دارای طرح و ایده به ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه جوانان با استعداد و دارای طرح و ایده را به مراکز دانش بنیان معرفی کنند تا شرایط بهره برداری از این ایده ها فراهم شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آیین نامه ستاد امور مساجد گیلان تبیین شده است، اظهار کرد: ائمه جمعه نظرهای خود را درباره آیین نامه مذکور ارائه دهند.
وی بر نرم خویی ائمه جمعه با مردم تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه در مواجهه با مردم نهایت سلوک اخلاقی را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: افتخار گذشته، امید به آینده و طرح و برنامه هایی که می توانیم در جامعه پیاده کنیم در بیانیه گام دوم انقلاب موج می زند.

Share