آموزش آشپزی؛

طرز تهیه ورقه بادمجان گیلانی؛ غذای شمالی کم کالری

ورقه بادمجان یک غذای گیلانی، ساده اما خوشمزه است که با وجود بادمجان و گوجه، در کنار سیر، طعم و بوی فوق العاده ای دارد.

پریناز جهان مهمانی: ورقه بادمجان گیلانی جزء غذاهای رژیمی و گیاهی پرطرفدار محسوب می‌شود. بادمجان یکی از موثرترین ترکیب‌ها در پیشگیری از سرطان پستان است. ترکیبات موجود در این سبزیجات به بهبود جریان خون کمک می‌کند.

مواد لازم:

نمک: به میزان لازم

زردچوبه: به میزان لازم

تخم مرغ: ۵ تا ۶ عدد

فلفل: به میزان لازم

بادمجان بزرگ: ۴ عدد

روغن زیتون (برای سرخ کردن بادمجان): ۲/۱ لیوان دسته دار فرانسوی

گوجه فرنگی: ۳ عدد بزرگ

سیر (دلخواه): ۲ حبه

طرز تهیه: 

مرحله اول:
ورقه بادمجان گیلانی مثل میرزا قاسمی و یتیمچه گیلانی و خوراک خاوریار بادمجان گیلانی یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین و آسان ترین غذاهای گیلکی است. بعد از انتخاب بادمجان‌های سالم و قلمی و شستن بادنجان‌ها، نوبت به طعم دار کردن آن‌ها می‌رسد. بعد از اینکه بادمجان‌ها به مدت حدوداً ۲ تا ۱ ساعت در نمک طعم دار شد، حالا آن‌ها رو خوب بشویید و روی کاغذ مناسبی که کاملاً تمیز باشد، پهن کنید تا آب و نمک اضافی بادمجان گرفته شود.

مرحله دوم:
در دستور پخت ورقه بادمجان سعی کنید از بادمجان نازک برای این غذا استفاده کنید. اگر مایل باشید، می‌توانید بادمجان‌ها را بدون پوست گیری آماده کنید. حالا تابه مناسبی را بردارید و کمی روغن برای سرخ کردن بادمجان در آن بریزید. اجازه دهید تا روغن به حد کافی داغ شود. در این صورت بادمجان روغن کمتری نیاز خواهند داشت. حالا بادمجان‌ها را در روغن بچینید و تا سرخ شدن آن‌ها صبر کنید.

مرحله سوم:
نمک، زردچوبه، فلفل، سیر رنده شده و تخم مرغ‌هایی که در ظرف جداگانه‌ای آن‌ها را شکستید، با هم خوب ترکیب کنید. یک ظرف مناسب ترجیحاً تابه نچسب را انتخاب کنید و حالا آن را روی حرارت قرار دهید. حرارت را کم کنید. بادمجان‌هایی که سرخ کرده بودید را کف تابه که البته از پیش چرب شده، بریزید. گوجه فرنگی را برش دهید و روی بادمجان بچینید. ترکیب تخم مرغ را روی مواد بریزید. بعد از پنج دقیقه غذای محلی گیلانی یعنی ورقه بادمجون آماده سرو است!

نوش جان!

Share