فرماندار لنگرود تاکید کرد؛

دیگر اجازه نخواهیم داد حتی یک سانتی متر از تالاب کیاکلایه آسیب ببیند

حیدری با بیان این مطلب که دیگر اجازه نخواهیم داد یک سانتی متر از تالاب کیاکلایه دستخوش آسیب شود افزود: این تالاب ۱۴۰ هکتار وسعت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه تالاب کیاکلایه از مناطق بسیار مفید و ارزشمند شهرستان لنگرود است که نقش بسیار مهمی در اکوسیستم و آب و هوای این منطقه و آب زراعی دارد، افزود: این تالاب همچنین در رفع سیل و سیلاب ها بسیار تاثیر گذار است.

فرماندار شهرستان لنگرود یادآور شد: متاسفانه در گذشته بخش زیادی از این تالاب از حیز انتفاع خارج شده و برای مقاصد دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و احیای این تالاب از برنامه های فرمانداری شهرستان لنگرود است؛ خاطرنسان کرد: پیروی همفکری و همراهی که در سطح شهرستان با اعضای شورای تامین و رییس دادگستری شهرستان و دادستان داشتیم مسئله تالاب کیاکلایه به رییس دادگستری استان انتقال داده شد و پیروی آن نشستی در استان در دو مرحله انجام شد.

حیدری گفت: در این‌جلسه تصمیم بر این شد که کار احیا و نگهداری تالاب کیاکلایه به شهرداری لنگرود محول شود.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه این تالاب ۱۴۰ هکتار وسعت دارد، افزود: با محصور کردن آن میتوان به عنوان مکانی برای گردشگری و محل امن استقرار پرندگان مهاجر و… استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که دیگر اجازه نخواهیم داد یک سانتی متر از این تالاب دستخوش آسیب شود افزود: با حفظ و حراست از این منبع طبیعی خدادادی آن را به عنوان میراثی برای آیندگان به جا خواهیم گذاشت.

حیدری در پایان به دیارمیرزا گفت: بعد از محدود و محصور شدن تالاب کیاکلایه زمینه حضور سرمایه گذار برای ارائه طرحهایی مانند قایق سواری، پرورش ماهی و کارهایی که با طبیعت سازگار باشد فراهم خواهد شد.

Share