حمایت عملی شهردار رشت از کارگران؛

از پرداخت حقوق پاکبانان قبل از پرسنل تا درخواست تزریق واکسن کرونا

با پیگیری محمد احمدی شهردار رشت پس از سال‌ها پاکبانان و نیروهای خدماتی فضای سبز قبل از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی حقوق خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی سالهای اخیر پرداخت حقوق کارگران حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری رشت به دغدغه اصلی مدیریت شهری تبدیل شده بود و این موضوع تاجایی اهمیت یافت که حتی برخی نامزدهای تصدی شهرداری رشت آن را به عنوان برنامه ها و اولویت های کاری خود معرفی می کردند و اعضای شورا نیز از آن به عنوان شعار انتخاباتی خود نام می بردند.

شهر رشت در این چندسال کم شهردار به خود ندیده و همه آنها نیز بر لزوم پرداخت حقوق و مزایای پاکبان ها به عنوان اولویت خود نام می بردند اما بهمن ماه سال جاری برای نخستین بار طی سالیان اخیر، حقوق ۱۴۲۰ نیروی پسماند و فضای سبز شهرداری رشت با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان پیش از نیروهای رسمی و قراردادی این مجموعه پرداخت شد.

اتفاقی که سالهاست در شهرداری رشت رقم نخورده بود؛ پاکبانان و نیروهای خدماتی فضای سبز یک روز جلوتر از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی حقوق خود را دریافت کردند.

از سوی دیگر «سید محمد احمدی» با ارسال نامه ای به «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وی درخواست کرد تا با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه روزانه آنان با پسماندهای عفونی و منابع آلودگی، این قشر زحمتکش در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

شهردار رشت با اشاره به فعالیت مضاعف پاکبانان به‌ویژه در ایام پایانی سال که آنان را در معرض خطرجدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار می دهد از سالاری تقاضا کرد تا به‌منظور پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش واکسن مورد نیاز در اختیار شهرداری رشت قرار گیرد.

فارغ از اینکه آیا پاکبانان در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند یا نه، اما همینکه شهردار رشت در حمایت از این قشر بار دیگر آستین همت را بالا زده، نشانگر این است که او برای منابع انسانی شهرداری ارزش قائل است و به درستی می داند که در این شرایط سخت اقتصادی و تنگی معیشت، قشر کارگر از چه جایگاه مهمی در زنجیره مدیریت شهری برخوردار است و آنها بیشتر از همه نیازمند توجه هستند.

 

Share