معاون سیاسی سپاه قدس گیلان؛

سپاه هیچگونه موضع گیری خاصی در جریانات انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت

سرهنگ یادگاری تاکید داشت: طبق تصمیمات گرفته شده ما هیچ گونه ورودی در انتخابات به صورت مصداقی و جریانی و یا له یا علیه کسی، موضع گری خاصی در جریانات نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز، سرهنگ امین یادگاری، معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در نشست با جمعی از خبرنگاران، ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، مطرح کرد: انقلاب اسلامی با سه ویژگی بارز خود همچون مکتب اسلام، رهبری امام خمینی، همت و همراهی و اجتماع مردم به نحوی شکل گرفت که الگوی جهانیان شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بحث مکتب اسلام سرلوحه همه ما است. ما هرچه داریم از اسلام داریم.

سرهنگ یادگاری در رابطه با تحلیل های سیاسی کشور های غربی درباره پیروزی انقلاب اسلامی به دستان امام خمینی(ره)، تاکید داشت: انقلاب اسلامی و اتفاقات پس از آن به نحوی بر کشورهای همسایه، همچون فلسطین و کشورهای عربی تاثیرگذار بود و این امر نتیجه انقلاب، تفکر و پایداری استقامت مردم ایران و به خصوص جوانانی با شور و حال و غیرت رفتند تا حماسه بیافرینند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان باتوجه به فرمایشات رهبر معظم در خصوص سردار قاسم سلیمانی، ادامه داد: طبق گفته حضرت آقا، با توجه به فعالیت  ها و سیره سردار، ما شاهد مکتب شهید سلیمانی هستیم و  این نشان از منظومه فکری رهبری دارد که خود یک مکتب و اسوه انسان ساز است.

سرهنگ یادگاری ادامه داد: با توجه اینکه وظیفه سپاه حفظ انقلاب و دستاورد های آن  است، وظیفه اصلی معاونت سیاسی سپاه، تببین، بصیرت افزایی و روشن گری است بنابراین در این راستا یک سری رزمایشات را با هادیان برجسته استانی برنامه ریزی کردیم که در شهرستان های شفت، صومعه سرا، سیاهکل و خمام در حال برگزاری هستند.

وی درباره نحوه برگزاری این رزمایشات توضیح داد: یکی از مراکز هدف ما عموم جامعه در مساجد، دومین سطح ما حوزه ها که پایگاه مقاومت بسیج و سومین سطح اقشار بسیج  هستند که در مرحله بعدی این رزمایشات به جهت اهمیت در دهه مبارک فجر برگزار خواهیم کرد.

معاون سیاسی سپاه در رابطه با برنامه های دهه فجر در رشت یادآور شد: با محوریت فرماندهی سپاه مرکزی رشت، رزمایش سیاسی با سه سطح مختلفی که بیان شد در روزهای دوازدهم و سیزدهم در ۵۰ ناحیه از شهررشت برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف از این رزمایشات تبییین، روشن گری و بصیرت افزایی در سطح جامعه است تا بتوانیم گفتمان انقلاب را در جامعه بازخوانی کنیم و فرمایشات امامین امت را بازخوانی کنیم و در پایان بتوانیم بذر نشاط و امید افرینی را در جامعه بکاریم.

سرهنگ یادگاری گفت: قسمتی از کار ما بیان شاخصه های انقلابی گری است و تاکید ما بر پایبندی به مبانی ارزش های اساسی انقلاب، هدف گیری آرمان انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها پایبندی استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوی دینی و سیاسی است.

وی در پایان در رابطه با تصمیمات سپاه برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید داشت: طبق تصمیمات گرفته شده ما هیچ گونه ورودی در انتخابات به صورت مصداقی و جریانی و یا له یا علیه کسی، موضع گری خاصی در جریانات نخواهیم داشت و تنها هدف ما  امید افرینی و  سوق مردم به مشارکت حداکثری خواهد بود.

Share