همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر:

دهیاری دریاسر شهرستان لنگرود اولین سند روستایی دهیاری را دریافت کرد

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر سند دهیاری روستای دریاسر با حضور فرماندار لنگرود به دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان،دو فقره سند روستایی به نام دهیاری دریاسر برای اولین بار در شرق گیلان صادر شد.

«رحیم حیدری» در این مراسم با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت بانوی آب و آینه فاطمه زهرا (س)، گفت: بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و نیمی دیگر هم پرورش دهندگان جسمی و روح و روان هستند و به طور کلی جامعه را بانوان مدیریت می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنگرود سند مالکیت روستایی را هویت بخشی به املاک روستائیان دانست و اذعان کرد: هدف از اجرای طرح سند دار کردن املاک روستاها بهره‌مند شدن مالک از مزایای سند مالکیت در اخذ تسهیلات و وثیقه و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی است.

حیدری شناسنامه دار کردن املاک، مستغلات و اموال دولتی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات در کشور ما این است که بسیاری از اموال دولتی سند ندارند و به عنوان مثال بسیاری از مدارس که توسط اشخاص خیر هبه می‌شود از سند اموال عمومی برخوردار نیستند.

فرماندار شهرستان لنگرود ادامه داد: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اصل و سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و باید امورات مربوط به آن‌ها به خوبی دنبال شود و صدور سند مالکیت روستایی یکی از این امور است.

Share