رئیس پلیس راه گیلان اعلام کرد:

دستکاری در ارقام پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان اظهار کرد: دستکاری در ارقام پلاک خودرو تنها تخلف نیست و جرم تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: دستکاری در ارقام پلاک خودرو تنها تخلف نیست و جرم تلقی می‌شود.

سرهنگ جاور صفاری با اعلام این خبر اظهار داشت: رسالت پلیس راه برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی است و یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای نیل به این هدف، اعمال قانون رانندگان متخلف است.

وی گفت: هدف از اعمال قانون صرفاً صدور قبض جریمه نیست بلکه تخصیص نمره منفی، ضبط گواهینامه، توقیف در پارکینگ و سایر امتیازات منفی که بر اساس اجازه قانون در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند، همگی از مصادیق اعمال قانون محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است یادآور شد: برخی از متخلفان و مجرمان به منظور اقدامات خلافکارانه و فرار از اعمال مقررات اقدام به برداشتن، جعل و یا پوشاندن پلاک خودرو می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستکاری پلاک خودروها تنها تخلف نیست و جرم نیز تلقی می‌شود افزود: رانندگان متخلف باید بدانند با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازت اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتور زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکاربرد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینگونه خودروها جریمه و توقیف خواهند شد بیان داشت: راننده متخلف به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راه استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۲۷ هزار خودرویی را که تخلفات پلاک مخدوش و یا دستکاری در ارقام پلاک را داشته‌اند، اعمال قانون کرده است.

Share