خطاب به رئیس کل دادگستری گیلان؛

دستور آیت الله رئیسی برای پیگیری فوری وضعیت شرکت رشت الکتریک

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به گیلان پس از بازدید از شرکت رشت الکتریک، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد وضعیت این شرکت را با قید فوریت پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در جریان سفر به استان گیلان از کارخانه «شرکت الکتریک ایران رشت» یا همان «رشت الکتریک» بازدید و با تعدادی از سهامداران و کارگران سابق این کارخانه گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید رئیس کل دادگستری گیلان را موظف کرد که به سرعت و با بکارگیری یک تیم قضایی مجرب وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند.

آیت الله رئیسی پس از این بازدید، در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به وضعیت شرکت رشت الکتریک گفت: شرکت رشت الکتریک، نگین انگشتری تولید در استان گیلان بود اما اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است. من در بازدیدی که صبح امروز از منطقه‌ای که این کارخانه در آن واقع شده بود داشتم، پای صحبت مردم نشستم و پس از آن، رئیس دادگستری استان گیلان را مکلف کردم با بکارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت و به سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنها را به اطلاع مردم برساند و هیچ مانعی نباید در مقابل کار پیگیری وضعیت شرکت رشت الکتریک باشد.

شرکت رشت الکتریک که طی سال‌های متمادی ۱۱۲محصول الکتریکی تولید می کرد، سال ۸۲ به صورت قسطی به عنوان یک خصوصی سازی معیوب واگذار شد و نتیجه این واگذاری به مرور اینگونه شد که این کارخانه امروز به تلی از خاک تبدیل شود و صدها کارگر آن نیز کار خود را از دست بدهند.

 

Share