رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به دغدغه مردم تبدیل شده است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به دغدغه مردم و مجمع نمایندگان استان تبدیل‌ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رسول فرخی میکال ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با حضور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه همواره سبب خیر در جامعه شده است، اظهار کرد: مردم ایران خصوصاً گیلانیان به رئیس دستگاه قضا امیدوارند زیرا شما نشان دادید که با فساد در هر سطحی برخورد شده و این امر سبب ایجاد قوت قلبی در بین مردم گیلان شده است.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان گفت: سرزمین گیلان با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های فراوان برای گردشگران جای مناسبی بوده ولی همین مزیت باعث ایجاد محدودیت‌هایی در گیلان شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با گله‌مندی از مصوبه اوایل انقلاب در خصوص عدم نیاز گیلان به صنعت افزود: در دهه اول گیلان مصوبه‌ای تصویب شد که گیلان نیاز به صنعت ندارد و از این طریق اکثر کارخانه‌های استان نابود و بعد از لغو این مصوبه شهرک‌های صنعتی در گیلان تشکیل و به دلیل مشکلات بانکی به خرابه ماشین‌آلات تبدیل و بسیاری از سرمایه‌گذاران گیلان را ترک کردند.

فرخی با اذعان به اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به دغدغه مردم و مجمع نمایندگان استان تبدیل‌شده، تصریح کرد: یک کشاورز برای ساخت یک واحد منزل در زمین کشاورزی خود مجوز نداشته و این امر سبب می‌شود اراضی کشاورزی خود را با پایین‌ترین قیمت به گردشگران فروخته و این امر منجر به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌شود.

وی یکی از دغدغه‌های استان را بروکراسی‌های اداری در صدور سند مالکیت دانست و بیان کرد: یکی دیگر از معضلات مردم در گیلان بروکراسی‌های موجود در صدور سند مالکیت بوده و همین امر سبب می‌شود مردم از انجام این کار صرف‌نظر کرده و به صدور سند مالکیت عادی روی بیاورند.

Share