واکنش دو نماینده به دریافت دناپلاس؛

محمدنژاد: به دناپلاس نیاز دارم و انصراف نمی دهم | فرخی: ماشین‎ها به نام مجلس است

مجلس یازدهم بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است، این بار به دلیل خودروی «دناپلاس». تحویل خودرویی با رانت، قیمت دولتی و به صورت اقساطی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد، در پاسخ به سوال گیل و دیلم در خصوص اینکه واکنش او نسبت به این مسئله چگونه بوده و آیا با انصراف دهندگان از این دریافت این هدیه خودداری خواهد نمود، اظهار داشت: این مسئله، مسئله ی جدیدی نیست و بسیاری از نمایندگان مجلس قبلا ماشین های دیگری از جانب خود مجلس تحویل گرفته بودند و پس از پایان دوران خدمت شان یا ماسین را خریداری می کردند یا مجددا به مجلس باز می‌گرداندند. خودروهای دنا پلاس نیز، دو هفته قبل در اختیار نمایندگان قرار داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از دریافت این ماشین انصراف داده یا خواهید داد گفت: خیر. بنده یک ماشین شخصی دارم که در اختیار خانواده است و همچون دیگر نمایندگان برای سرکشی و حضور در بخش های مختلف حوزه انتخابیه، نیازمند این ماشین هستم.

محمدنژاد افزود: باید طوری بشود که نمایندگانی که نیازمند نیستند انصراف داده و آنانی که به این ماشین نیاز دارند از آن استفاده کنند.

فرخی میکال: ماشین ها به نام مجلس است

رسول فرخی میکال در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه واکنش او نسبت به این مسئله چگونه بوده و آیا با انصراف دهندگان از این دریافت این هدیه خودداری خواهد نمود، اظهار داشت: بنده تلفنی تا الان با جایی مصاحبه ای نکرده ام. این بحث خودرو تدبیری است که هیئت رییسه انجام داده و خود هیئت رییسه نیز باید موضوع را جمع کند . ما امروز در مجلس هم گفتیم. اگر حق نمایندگان است به صورت شفاف به مردم بگوید و اگر حق نمایندگان نیست موضوع را جمع کنند و به این جمع بندی رسیدیم که خود هیئت رییسه با مردم صحبت کند. شیوه ها باید شیوه های معقول و مورد قبول مردم باشد این که بعضی ها نوشتند (انصراف دادگان ) خودشان ویتارا و سراتو گرفتند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل افزود: ماشین ها به نام مجلس است، به نام نمایندگان نیست. باید با مردم شفاف باشیم، ما نماینده ی مردم هستیم. حضرت آقا فرمودند این نمایندگان انقلابی هستند. این نمایندگان انقلابی تر هستند. ما بارها در جلسات خودمان گفتیم این مجلس، محکوم به موفقیت است خب پس به مردم راست بگویید. مردم باید بدانند و وکلایشان در مجلس چه می کنند؟ و چه امکاناتی دریافت می کنند؟ در قانون خدمات کشوری، نماینده هم تراز وزیر است. حالا شما بیایید دریافتی های نماینده را با وزیر مقایسه کنید. این ها را باید شفاف سازی کنند اگر شفافیت صورت نگیرد ذهن مردم خراب می شود و اعتمادشان سلب می شود. و این سلب اعتماد خدای ناکرده برای نظام ایجاد مشکل می کند. تمام کار بنده شفاف است. محل کار من ۳۰ سال در استانداری گیلان است، نه تابحال یکبار از ماشین دولتی استفاده کرده ام برای امور شخصی و مسائل سازمانی.

گفتنی است، قرار است خودرویی که در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، با قیمت حدود ۳۰۰ میلیون و به صورت اقساط به نمایندگان مجلس تحویل داده شود.

Share