کرامت رضوی واسطه بخشش پای چوبه دار شد

بخشش جوان مازندرانی پای چوبه دار به خاطر امام رضا

ماجرای بخشش یک جوان محکوم به اعدام توسط اولیای دم پای چوبه دار از این قرار است که بنا بود در بامداد یک‌شنبه ۲۶ بهمن ماه حکم اعدام متهم اجرا شود که با تلاش خیران و خادم یاران رضوی اولیای دم در زمان اجرای حکم اعلام رضایت کردند و به این جوان زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، با عنایت امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و تلاش و وساطت خدام حرم مطهر رضوی یک جوان محکوم به اعدام در شهرستان گلوگاه رهایی یافت.

بامداد روز یک‌شنبه ۲۶ بهمن سال ۹۹، یک جوان محکوم به اعدام توسط خانواده اولیای دم از دار مجازات نجات یافت و بخشیده شد.

ماجرا از این قرار بوده که در دهه کرامت سال ۹۹ کاروان خدام رضوی برای جلب رضایت پدر و مادر مقتول در منزل آن‌ها حضور پیدا کردند که در آن زمان اولیای دم به حرمت امام رضا (ع) ۶ ماه حکم اعدام را به تعویق انداختند و بنا بود در بامداد یک‌شنبه ۲۶ بهمن ماه حکم اعدام متهم اجرا شود که با تلاش خیران و خادم یاران رضوی اولیای دم در زمان اجرای حکم اعلام رضایت کردند و به این جوان زندگی دوباره بخشیدند.

میلاد قدسی دبیر کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان گلوگاه در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همه‌ساله در دهه کرامت یکسری برنامه‌ها به کاروان زیر سایه خورشید پیشنهاد می‌شود که نجات این جوان از پای چوبه دار یکی از برنامه‌ها بود که به حرمت امام رضا (ع) این ماجرا ختم به خیر شد.

حسین محمودجانلو بازرس ویژه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کار ما حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: این اتفاق مربوط به بیش از ۸ سال پیش است که جوان مرتکب قتل شده ولی با حمایت خیران و حمایت مسوولان این جوان آزاد شد.

بازرس ویژه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر با اشاره به همراهی خیران افزود: با همراهی خیران، خداوند ما را یاری می‌کند و هرجا می‌رویم مشکل ما تقریبا حل می‌شود.

محمودجانلو خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما تمام این حمایت‌ها بدون کمک خیران بی‌معنا است حتی امسال با توجه به مراسم گلریزان برگزار نشده اما همچنان خیران حامی ما بوده و هستند.

Share