با حضور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور؛

افتتاح ساختمان جدید بنیاد مسکن شهرستانهای صومعه سرا و فومن

در مراسمی که با حضور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور و مدیر کل بنیاد مسکن استان، ساختمان اداری بنیاد مسکن شهرستان صومعه سرا و فومن در اولین روز از دهه مبارک فجر، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در مراسمی با حضور درفشی، معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور، محمد اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن استان، محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان، حجت الاسلام نقدی امام جمعه فومن و جمعی از مدیران شهرستانی، ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فومن در اولین روز از دهه مبارک فجر، افتتاح شد.

در ابتدای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تبریک چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی در گزارشی گفت: ساختمان اداری در زمینی به مساحت ۳۱۲ مترمربع و با زیربنای ۴۸۳ متر مربع در ۳ طبقه با اعتبار ۶۶۷ میلیون تومان بنا شد.

در ادامه محسنی با بیان این که بیش از ۶۰ روستای شهرستان نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند، اظهار کرد: از زمان تصویب برخی از این طرح ها بیش از ۲۰ سال گذشته و با مساعدت بنیاد مسکن در این خصوص، گام موثری در پاسخ به مطالبه چندین ساله مردم این روستاها برداشته خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مراحل پایانی ساخت مصلای شهرستان فومن، ضمن تقدیر از معاضدت نهادها و دستگاه های مختلف به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مساعدت مسئولان در تکمیل پروژه مصلی و تجهیز آن که به مثابه پایگاه فرهنگی شهرستان است، با توجه به سابقه تاریخی و مذهبی شهرستان عالم پرور فومن، اقدامی ماندگار است.

سپس معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور با بیان این که ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، افزود: نیمی از طرح‌های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور بازنگری شده است. در پایان از عوامل اجرائی احداث ساختمان تقدیر بعمل آمد.

همچنین با حضور مهندس درفشی، معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن کشور، مهندس اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن استان، مهندس سید محمدی فرماندار صومعه سرا، سرهنگ آرمان فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مدیران شهرستانی ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صومعه سرا در اولین روز از دهه مبارک فجر، افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: ساختمان بنیاد مسکن شهرستان صومعه‌سرا با اعتبار هزینه شده بیش از یک میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۴۰۵ متر مربع و با زیربنای ۴۵۱ مترمربع احداث گردیده است.

در ادامه این جلسه سید محمدی فرماندار شهرستان گفت: یکی از اقدامات برجسته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بعد از انقلاب با فعالیت‌ها و اقدامات موثر این بنیاد، روستاهای از نظر خیابانها، جدول بندی واستحکام منازل پیشرفت خوبی داشتند و بالخص بنیاد مسکن شهرستان صومعه سرا با همکاری شوراها و دهیاران در اکثر روستاهای شهرستان، طرح هادی را اجرا نموده و اکثر خانه‌های فرسوده روستایی را نوسازی ومقاوم سازی کرده است.

هادی درفشی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم خانواده‌های محروم با تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت صاحب مسکن شوند، اظهار داشت: بنیاد مسکن تاکنون از منابع دولتی، تسهیلات بانکی و حساب ۱۰۰ امام افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را بازسازی و مقاوم‌سازی و احداث نموده است. در پایان از عوامل اجرایی تقدیر بعمل آمد.

 

Share