همزمان با دهه فجر؛

افتتاح دهکده پروتئینی دکتر خاکی با شعار از مزرعه تا سفره

دهکده پروتئینی دکتر خاکی همزمان با هشتیمن روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار لنگرود و دیگر مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.

دهکده پروتئینی دکتر خاکی با شعار از مزرعه تا سفره در لاهیجان و لنگرود مشغول فعالیت است.

خاکی با بیان اینکه بیش از یکصد نفر در مجموعه دهکده پروتئینی لاهیجان و لنگرود مشغول به کار هستند، گفت: فروشگاه شهرستان لنگرود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و با اشتغال بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در دهه فجر به بهره برداری رسید.

محمد ابراهیم منصور خاکی در حاشیه این مراسم مهم ترین هدف خود از تشکیل چنین مجموعه ای در شهرستان لاهیجان و همزمان فروشگاه دهکده پروتئینی در لنگرود را تولید محصولات در مزرعه و ارائه آن در فروشگاه ( از مزرعه تا سفره ) دانست و گفت: در حال حاضر سه فروشگاه که دو فروشگاه داخل شهر لاهیجان و دیگری به عنوان فروشگاه مرکزی در خود مزرعه و دیگری یک مجموعه تولیدی انواع ماهی، گاو، گوسفند، بوقلمون…. مشغول فعالیت هستیم.

سرمایه گذار این دهکده پروتئینی با اشاره به اینکه فروشگاه شهرستان لنگرود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و با اشتغال بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در دهه فجر به بهره برداری رسید، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر در این فروشگاه مشغول به کار هستند و با توسعه مجموعه امکان افزایش تعداد نیروی به کار نیز وجود دارد.

خاکی ادامه داد: به طور کلی ظرف یک سال و نیم گذشته بالغ بر یکصد نفر در مجموعه های لاهیجان و لنگرود مشغول به کار هستند.

وی بیشترین بحث تمرکز خود را در بحث کشاورزی دانست و اذعان کرد: تولید علوفه، پرورش دام های شیرخوار ، ذبح دام تحت نظر دام پزشکی، توزیع گوشت در شبکه های فروش، فرآوری و …. از جمله مراحل کاری در این مجموعه است که با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام‌پروتکل های بهداشتی در فروشگاه رعایت شده و شهروندان می توانند با رعایت موازین بهداشتی محصولات خود را تهیه کنند.

رحیم حیدری هم در مراسم افتتاح دهکده پروتئینی دکتر خاکی ضمن قدردانی از سرمایه گذار، گفت: استفاده از امکانات بومی و ظرفیت های مختلف منطقه برای تولید و عرضه مواد ارگانیک به شهروندان کار ارزشمندی است.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه مواد غذایی سالم موجب می شود که شهروندان از چرخه زندگی سالمی برخوردار شوند، افزود: انتظار ما از این سرمایه گذار این است که مجموعه ای همانند لاهیجان را در شهرستان ایجاد کند و متولیان مجموعه شهرستان کمک خواهند کرد تا به موضوع اشتغال شهروندان و عرضه مواد غذایی سالم در این شهر کمک کنند.

Share