نماینده مردم لنگرود در مجلس خبر داد:

تله کابین و سورتمه لنگرود دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مهرداد لاهوتی در حاشیه بازدید استاندار گیلان از پروژه سورتمه و تله کابین شهرستان لنگرود اظهار داشت: در صورت ایجاد تفاهم، پروژه تله‌‌کابین و سورتمه لنگرود تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، مهرداد لاهوتی در بازدید استاندار گیلان از پروژه سورتمه و تله کابین شهرستان لنگرود با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم شهرستان با ظرفیت اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر است گفت: طول تله کابین ۳.۵ کیلومتر و ایستگاه بالای آن ۲۵ هکتار است که زمین‌های اطراف پروژه نیز تملک شده است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود با انتقاد از اینکه حداقل پنج سال زمان نیاز است تا برخی از بوروکراسی‌های اداری پروژه انجام شود، افزود: سرمایه‌گذار این پروژه نیازی به بودجه و اعتبار ندارد تنها مشکل، آزاد شدن اعتبار خود پروژه است.

لاهوتی ادامه داد: در صورت ایجاد تفاهم این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، تله کابین و سورتمه لنگرود دارای مساحتی در مجموع ۱۶۰ هکتار( پایین دست ۱۳۵هکتار و بالا دست ۲۵ هکتار) دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد سورتمه و ۱۰ درصد تله‌کابین است. فاز اول این پروژه ۷.۵ میلیون یورو جهت خرید ماشین آلات برآورد شد که تاکنون چهار میلیون یورو پرداخت شده است.

Share