حواشی دنیای سیاست؛

از نامزدی مسعود عباس نژاد در انتخابات شورای رشت تا انتقاد شدید نوبخت درباره راه آهن

دیارمیرزا در این بسته خبری ویژه به اخباری که کمتر به آن توجه شده پرداخته است؛ از کاندیدای احتمالی شورای شهر رشت تا انتقاد شدید نوبخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این بسته خبری ویژه به اخباری که کمتر بدان توجه شده است پرداخته ایم.

در حالی‌که هنوز چندماه به برگزاری انتخابات مانده دیارمیرزا در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی انتخابات شورای شهر رشت پرداخته بود(اینجا را بخوانید).

خبرهای رسیده حاکی از این که امسال «مسعود عباس نژاد» نیز عزم خود را برای حضور در انتخابات شورای شهر رشت جزم کرده است.

مسعود عباس نژاد، کارشناسی مهندسی عمران و دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا است و رئیس گروه گردشگری و مشاور امور اجرایی مجمع جهانی شهر های جاده ابریشم را برعهده دارد.

او که ارتباط نزدیکی با برخی چهره های سیاسی و اجتماعی گیلان دارد، پیش بینی می شود که سبد آرای متنوعی نیز داشته باشد. عباس نژاد همچنین مدیرعامل شرکت مرز گستر گیلان و همچنین موسس و مدیر آموزشگاه پایه یک در گیلان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سایان رایانه گیلو، عضویت در هئیت رئیسه انجمن های ورزشی استان گیلان و عضویت در نظام مهندسی ساختمان گیلان از دیگر سوابق عباس نژاد است.

انتقاد شدید نوبخت از کندی پیشرفت ساخت راه آهن: سرم به کدام دیوار بکوبم ؟

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که به طور مستمر از پروژه های در حال احداث استانها بازدد می کند در سفر اخیر خود به گیلان انتقاد شدیدی را مطرح کرده است.

کاشف اسرار نوشته است: ” محمد باقر نوبخت حقیقی ” در جلسه مشترک علنی با پیمان‌کاران قطعات شش و هفت مسیر در دست احداث راه آهن رشت به انزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی که با حضور مشاورین خودش و استاندار برگزار شد، به اظهارات ” هادی الماسی جیرنده ” مشاور خودش مبنی بر احتمال افتتاح راه آهن رشت به کاسپین در دهه فجر ۱۴۰۰ به جای فصل بهار سال آینده، تصریح کرد: ” من به عنوان یک شخص عامی کنار دریا که سواحل آن دارای ماسه بادی، به خاطر تامین ماسه کار ساخت راه آهن روی زمین مانده، سرم به کدام دیوار بزنم؟ به کی گله بکنم؟

وی «با ابراز ناخرسندی و انتقاد شدید، اضافه کرد: آخه این یعنی چه به پایان سال رسیده‌ایم الان دارند به من می‌گویند ماسه بادی نیاز داریم؟ این جواب است؟ این برای مردم جواب است که ده بار در مصاحبه‌ها به مردم گفتیم آماده می‌شود. من به اعتبار سخنان شما وعده دادم. مشکل پول هم ندارید، من در مقابل چی گذاشتید که ما به خاطر تامین ماسه بادی مشکل داشته باشیم؟ من نمی‌دانم از کی باید گله بکنم؟ این بی‌عرضگی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و پیمان‌کاران است که نمی‌توانند ۳۵ کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به بهره برداری برسانند.

عضو هیات دولت با تاکید بر این که مسیر راه آهن رشت به کاسپین منطقه آزاد انزلی برای گیلان، ایران و کشورهای منطقه حائز اهمیت است، خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، متذکر شد: این قدر توانایی نداریم؟ ” آقای خطیبی” بنده دنبال آن علت می‌گردم چه علتی باعث شده برای ساخت ۳۵ کیلومتر مسیر راه آهن رشت به کاسپین و انزلی تو کار خودمان مانده ایم>

نوبخت حقیقی ” خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها و هم چنین پیمان‌کاران قطعات شش و هفت، اظهار کرد: من شما و پیمان‌کاران می‌شناسم، این‌ها افرادی هستند که کارهای بزرگی در کشور انجام داده اند. چه اتفاقی رخ داده برای ساخت ۳۵ کیلومتر مسیر مذکور این جوری بمانیم و جواب نداشته باشیم بدهیم.

وی ” در واکنش به اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مبنی بر تعویق دیدار با دادستان جهت بازدید از رودخانه سیاه درویشان برای اجازه برداشت ماسه، به دلیل سفر چند روز قبل رییس قوه قضاییه به گیلان، تصریح کرد: ما انتظار داریم وقتی مسئولی می‌آید موانع کار بر دارد و تسریع بکند، یعنی منظورتان این است وقتی یک مسئولی آمد، کار متوقف بشود؟

این مقام با ابراز خرسندی از این که ” تاکنون رییس دادگستری و دادستان بسیار محکم برای کمک به ما دیده شده است و از موارد استثنایی است که قوه قضاییه به دنبال ماست“، به طرح این سئوال پرداخت در طول ده‌ها و صدها کیلومتر موجود در گیلان برای تامین ماسه بادی باید یک ماه منتظر بمانیم؟ به کی باید بگوییم؟ این پروژه از زمان‌بندی تعیین شده عقب افتاده و باید با تلاش بیشتر در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

نوبخت حقیقی” در واکنش به اظهارات یکی از پیمان‌کاران مبنی بر ابراز تمایل تداوم فعالیت ” محمد باقر نوبخت حقیقی ” د ر دولت آینده، با لبخند، ابراز کرد: ” حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ در هیات دولت فعالیت خواهم کرد و یک روز بعد ازآن نخواهم بود.

وی بر ضرورت تبدیل شیفت‌های کاری از یک شیفت به سه شیفت برای اتمام ساخت پروژه مذکور تا بهار ۱۴۰۰ تاکید کرد و سه شیفته کردن فعالیت پیمان‌کاران یکی از مصوبات این جلسه عنوان و خطاب به استاندار، تامین مکان اسکان برای فعالیت شیفت‌های کاری لازم دانست.

معاون رییس جمهوری خطاب به معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها و هم چنین پیمان کاران، گفت: من فقط به اعتماد توانایی که در دوستان وجود دارم، دارم جلسه را ترک می‌کند، وگرنه با سخنان ” هادی الماسی جیرنده ” و مهرداد بائوج لاهوتی ” به عنوان مشاوران، ترک جلسه می‌کردم و باید دل بکنم.

نوبخت پیگیری مستمر خودش از روند ساخت مسیر راه آهن مذکور را در راستای باز کردن گره‌ای از مشکلات کشور دانست و یادآور شد: باید به انتظارات مردم و هم چنین کشورهای همسایه که رهگذرشان از این مسیری که متوقف کرده ایم، می‌باشد و باید در زمان از قبل تعیین و اعلام شده که بهار ۱۴۰۰ است به مرحله بهره برداری برسد.

وی در پایان، ابراز کرد: در تلاش هستیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیب‌مان شود که بتوانیم قطعه قزوین به رشت را به بندر کاسپین وصل نماییم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

عضو شورای شهر رضوانشهر تعلیق شد

بر اساس رای هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استان، جهانبخش گلرخ عضو شورای اسلامی شورای شهر رضوانشهر از سمت خود تعلیق شد.

پس از تعلیق عضویت گلرخ از عضویت در  شورا، حامد گیل چالانی که عضو ششم انتخابات بوده به عنوان عضو علی البدل می توانست وارد شورای شهر شود اما به دلیل اینکه ریاست حراست اداره کل ثبت و اسناد املاک استان مازندران را برعهده دارد به دلیل مشغله کاری از عضویت در  شورا انصراف داد.

بدین ترتیب نفر هفتم انتخابات شورای پنجم یعنی میثم تحویلداری جایگزین عضو تعلیق شده شورا شده و شروع به کار کرده است.

کاندیدای احتمالی برای شورای ششم پره سر

آویشار خبر لیست اسامی کاندیداهای احتمالی ششمین دوره انتخابات شورای شهر پره سر را منتشر کرده است.

Share